• anemon1

Liseberg i sommar? Någon med åktokig 10-åring?

Tänkte åka med min 10-årige son och lillasyster (8 år) till Liseberg en dag i sommar, men skulle behöva ett sällskap till min åktokige son (lillasyster och jag för trista, vågar inget ju:). Någon som råkar ha har samma situation/plan?

Stockholmsmamma
  • Svar på tråden Liseberg i sommar? Någon med åktokig 10-åring?
  • Bella 89

Är din son över 140 cm så han får åka allting?

• anemon1

Kan tillägga att jag själv är en helt ok person, med sunda värderingar och (som jag förmodar själv) ok säkerhets-tänk. Gillar att hitta på saker och träffa nya människor. 

• Bella 89

Jag har ingen 10-årig son men däremot en 13-årig bror som jag tar med till Liseberg en gång om året. Han åker exakt allting vilket inte riktigt passar en halvfegis som mig. Han bor i Småland och jag är bosatt här i Göteborg. Är 25 år och lugn, har en stor tilltro till att min bror är mogen nog att stå i kö själv och sånt.

• anemon1

Ok:), hur är han som person? Min son är den självständiga, aktiva typen som bara kör på om han får upp ögonen för något han gillar att göra. Sportig. Din bror med? Hittar han en likatänkande så är det raka rör. T ex om vi går till Gröna Lund med en kompis till honom, så hinner man knappt köpa biljett så är han iväg och bara åker och åker, gillar fart och fläkt ...

• Bella 89
    anemon1 skrev 2014-06-23 17:52:07 följande:

Ok:), hur är han som person? Min son är den självständiga, aktiva typen som bara kör på om han får upp ögonen för något han gillar att göra. Sportig. Din bror med? Hittar han en likatänkande så är det raka rör. T ex om vi går till Gröna Lund med en kompis till honom, så hinner man knappt köpa biljett så är han iväg och bara åker och åker, gillar fart och fläkt ...

Oh ja, det är minst sagt fullt go på honom. Han vill va där före öppning, allra helst först in hela vägen tills dess att de stänger på kvällen. Han blir aldrig yr, trött eller rädd utan bara kör på för fulla drag då det är enda chansen han får på hela året. Enda gången han stannar upp är för att äta något fruktansvärt onyttigt och han är inte direkt mycket för att spela heller. Han är säker på vad han vill men så länge han förr eller senare får åka allting har han inget emot att kompromissa om ordningen. 
  • anemon1

Det låter ju bra, så här långt:) Inboxa och prata vidare om detta?

Svar på tråden Liseberg i sommar? Någon med åktokig 10-åring?