• EmmyBrunner

Tråden för mammor med ungar födda -10 och -11!

Var finns ni?? Tänkte vi kunde tjöta om allt mellan himmel o jord:)

Själv bor jag i Göteborg och har två pojkar födda -10 och -11.

Det är full fart och just nu är vi inne i sluta med blöja racet och senare till hösten ska vi lämna nappar till Lisebergskaninen. Hur går det för er?:)

• Svar på tråden Tråden för mammor med ungar födda -10 och -11!
  • Tedrickare1
    AnnelieW skrev 2014-06-29 13:43:34 följande:

Hej!

Har en son som är född november 2010, bor i skåne.

Har 3 äldre barn som dotter-01, son-98, son-97. dem två äldsta är mina bonusar som jag dock ser som mina då dem inte har kontakt med sin mamma och dem var 3 och 2 när jag träffade deras pappa

Hej!

Kul med en till i tråden! :)

Får man vara nyfiken och fråga om det var ett aktivt val att ha nio år mellan dina biologiska barn?

Jag är nämligen en stark förespråkare för att ha mellan fem och tio år mellan syskon. ;)
  • AnnelieW

Vi ville väl haft en liten när dottern var 2-3 år men så flyttade den näst äldsta hem till oss och hans mamma har inte haft nåt intresse av att lära honom något så det var som att få en liten ( 5 år och kunde inte äta själv, inte ta på sig, blöja dygnet runt, åkte vagn mm.)
    Så vi la det på hyllan, sen nu så kände vi att det var dags så slutade med ppiller 2009 tog på första försöket men blev opererad för ett utomkveds, sen fortsatte försöken och tog ganska exakt ett år innan det tog igen.

Ångrar absolut inte att vi väntade då jag känner att jag har en helt annan tid att lägga nu så han var hemma till september 13 innan han började på dagis, Syskonen älskar honom och leker gärna med honom, spelar spel, läser böcker

• Tedrickare1
    AnnelieW skrev 2014-06-29 14:26:47 följande:

Vi ville väl haft en liten när dottern var 2-3 år men så flyttade den näst äldsta hem till oss och hans mamma har inte haft nåt intresse av att lära honom något så det var som att få en liten ( 5 år och kunde inte äta själv, inte ta på sig, blöja dygnet runt, åkte vagn mm.)

Så vi la det på hyllan, sen nu så kände vi att det var dags så slutade med ppiller 2009 tog på första försöket men blev opererad för ett utomkveds, sen fortsatte försöken och tog ganska exakt ett år innan det tog igen.

Ångrar absolut inte att vi väntade då jag känner att jag har en helt annan tid att lägga nu så han var hemma till september 13 innan han började på dagis, Syskonen älskar honom och leker gärna med honom, spelar spel, läser böcker

Då var det kanske meningen, helt enkelt. ;)
  • AnnelieW

tror det också, Ibland när jag försöker hitta på nåt med nån av dem stora så vill dem gärna ha lillebror med sig också. Dock har vi fått många tråkiga kommentarer över att vi väntat mm

• Tedrickare1
    AnnelieW skrev 2014-06-29 14:37:22 följande:

tror det också, Ibland när jag försöker hitta på nåt med nån av dem stora så vill dem gärna ha lillebror med sig också. Dock har vi fått många tråkiga kommentarer över att vi väntat mm

Jag ser bara fördelar med att ha stor åldersskillnad mellan syskon. Jag tror att det har fler fördelar än vad mindre åldersskillnad har. :)
  • rere88

Va kul men en till skåning i tråden.

Va tyckte dina bonusbarn när du fick en liten? Antar att de bor med er?

Trist att folk ska lägga sig i hur länge man väntar med barn nr 2, 3 osv...

upp till var och en o bestämma.

• Tedrickare1
    rere88 skrev 2014-06-29 21:59:57 följande:

Va kul men en till skåning i tråden.

Va tyckte dina bonusbarn när du fick en liten? Antar att de bor med er?

Trist att folk ska lägga sig i hur länge man väntar med barn nr 2, 3 osv...

upp till var och en o bestämma.

Om du menade att jag la mig i, så är det en total feltolkning. Jag skiter högaktningsfullt i hur pass tätt alla andra väljer att yngla av sig. ;)

Jag menade bara att jag anser att de som väljer att vänta med syskon, gör ett klokt val då jag ser fler fördelar med stor åldersskillnad än vad jag ser fördelar med mindre åldersskillnad.

Fast du kanske syftade till de som hade kommenterat deras väntan med syskon?
  • rere88

Ja jag menade att folk i deras omgivning kommenrerat det.

använder inte citat på mobilen för ibland laggar telefonen när jag gör det.

• Tedrickare1
    rere88 skrev 2014-06-29 22:23:00 följande:

Ja jag menade att folk i deras omgivning kommenrerat det.

använder inte citat på mobilen för ibland laggar telefonen när jag gör det.

Okej. ;)
  • AnnelieW

Rare 88, bonussyskonen tyckte det var kul dem var ju inte så stora och har ju växt upp med samma regler och annat hela tiden gör ingen skillnad på dem. Dem har haft enorm trygghet i varandra på skolan och leker gärna med lillebror trots åldersskillnaden. Den äldsta har alltid bott med pappa och han som är 16 flyttade hem till oss när han var 5 innan dess var han hos oss på helgerna för mamma skulle ut o festa

• Maggie Puh

Har en tjej som fyller 4 idag (dvs född -10). Napp slutade hon med för 1,5 år sedan, blöja för 2 år sedan och i julas bytte hon bort bebisflaskorna mot STORFLICKFLASKA när tomten var här.

Svar på tråden Tråden för mammor med ungar födda -10 och -11!