Bila Alassio-Stockholm. Önskar tips på bra orter för övernattning (har 4dagar/3 nätter på oss att ta oss hem).
Hej,
Vi är en familj med 2 barn (de blir 1 år resp 3 år i augusti). Vi skall bila till/runt i Italien om några veckor där vi avslutar sista nätterna i Alassio på Italienska rivieran. Därefter skall vi hem till Stockholm, och vi har 3 nätter/3,5 dags köring på oss att ta oss hem. Effektiv körtid är 24 timmar ungefär och vi får ju räkna med 6 timmars körning per dag. Ja jag vet det kan bli tufft med 2 små barn..men vi får försöka stanna då och då, blåsa på medan de sover osv..
Nu till min fråga. Är det ngn som har bilat den sträckan och kan tipsa oss om ställen att övernatta på vägen? Gäller ju framför allt Tyskland. Hotellet/orten skall ligga nära motorvägen och inte i ngn stor stad för att undvika ''onödigt'' körande?
Jag har försökt planera de olika dagssträckorna med hjälp av google maps men skulle verkligen behöva lite extra hjälp. Vi tänker oss avresa från Alassio söndag morgon, 2 nätter i Tyskland, 1 natt i Malmö och sen hemma i Stockholm onsdag kväll..
Tacksam för tips! :)