• Anonym (OroligLedsen)

kraftig molvärk var 3e/4e dag i tidig graviditet. MF/MA?

Jag är så orolig, har legat sömnlös många nätter nu och känner att jag måste fråga er kloka människor här inne.

Efter två mf i v 5 och v6 är jag nu gravid igen i v 7 (6+1).
    Har sedan ett par dagar efter BIM haft väldigt kraftig molvärk. Det värker både i mage och rygg. Det moler och bränner rejält precis som vid ordentlig mensvärk. Har varit övertygad om att störtfloden ska komma vilken sekund som helst.
    Men Inte en droppe blod.
    Värken sitter i 1-2 dygn för att sedan försvinna helt och ersättas av stick och ilningar. Efter 3-4 dagar kommer värken tillbaka igen.

Har ätit alvedon var 6e timme och även fått använda värmekudde.

I drygt två veckor har detta hållt på. Är så sjukt orolig för missfall och ma.
    Har pratat med min bm och ska göra vul nästa onsdag.

Har symtom, illamående till och från, trött på eftermiddag och kväll. Brösten har växt en hel storlek och känns väldigt spända. Humöret är som en berg-och-dalbana.
    Testerna är superstarka, clearblue med veckoindikator har visat rätt antal veckor, senast i v 5+0 fick jag 3+.

Ändå är jag så sjukt orolig!

Snälla kan någon lugna mig och berätta att det kan gå bra trots denna hemska värk?!

(Kan tillägga att jag blev snittad med första barnet för 10 mån sedan om det kan tänkas spela in).

• Svar på tråden kraftig molvärk var 3e/4e dag i tidig graviditet. MF/MA?
  • Anonym (OroligLedsen)
    Alvisen76 skrev 2014-07-12 20:08:06 följande:
    Jag har inte mått illa alls på två veckor. Det låter som ett bra tecken smile1.gif

Jag frågade läkaren som jag fick träffa i dag om jag kan skaffa fler barn trots tre snitt och tre skrapningar. Han kunde inte säga ja! Han sa att vi träffas i höst och pratar om det. Jag kommer att få en kallelse.

Om han bara sagt ja.. hade min kväll varit ok ändå. Nu sörjer jag detta barn och de kommande som jag kanske inte kan få.

Nu sitter jag här med rund gravidmage och tunga ömma bröst.. utan att vara gravid.
    Livet är tyvärr sjukt orättvist ibland. Det är ju fel att tänka så, men det finns så otroligt många människor som föder barn efter barn utan varken mf eller komplikationer som sedan inte kan ta hand om sina barn. Sedan finns det de som kämpar, önskar och drömmer, gör allt för att utöka familjen men där det bara blir en massa motgångar.. Det är orättvist.

Klart att det blir ännu värre nu när han inte kunde säga Ja, då blir ju allt såklart tusen gånger svårare. Men jag hoppas innerligt att ni kommer få en till efterlängtad liten bebis.

Kan bara inte låta bli att oroa mig, vill ju bara kunna njuta och vara glad. Jag blir sååå glad av illamåendet... Önskar man typ hade en lysande grön navel om allt var bra, gult som en varning och rött för tråkigheter. Då skulle man ju iallafall slippa denna hemska ovissheten.
  • Alvisen76
    Anonym (OroligLedsen) skrev 2014-07-12 20:19:30 följande:
    Livet är tyvärr sjukt orättvist ibland. Det är ju fel att tänka så, men det finns så otroligt många människor som föder barn efter barn utan varken mf eller komplikationer som sedan inte kan ta hand om sina barn. Sedan finns det de som kämpar, önskar och drömmer, gör allt för att utöka familjen men där det bara blir en massa motgångar.. Det är orättvist.

Klart att det blir ännu värre nu när han inte kunde säga Ja, då blir ju allt såklart tusen gånger svårare. Men jag hoppas innerligt att ni kommer få en till efterlängtad liten bebis.

Kan bara inte låta bli att oroa mig, vill ju bara kunna njuta och vara glad. Jag blir sååå glad av illamåendet... Önskar man typ hade en lysande grön navel om allt var bra, gult som en varning och rött för tråkigheter. Då skulle man ju iallafall slippa denna hemska ovissheten.
    Ja ovissheten gnager hårdast. Även om jag inte visste i går om min sits, mådde jag dåligt ändå av att inte veta.

Förstår din oro. När jag väntade den som jag fick behålla mellan mina missfall, försvann den största delen av oron först efter ultraljudet i vecka 18. Först då började jag förstå att jag kanske skulle få behålla honom.

Det finns graviditetstester. Nu borde de utveckla ett test som visar fortlöpande om ens foster är vid liv. Som kan mäta ens hcg längre upp i veckorna och avgöra om det är tillräckligt högt för att liv kan växa. Vad sägs om det ? Det eller lysande navel
  • Anonym (OroligLedsen)

Hur går det för dig? Ska ni försöka direkt igen eller vänta?

Jag går bara och räknar ner dagarna till kub, 5 dagar kvar nu. Är i v 12+3 idag. Fortfarande molvärk till och från men det är inte riktigt lika smärtsamt längre. De färjade flytningarna kommer lite då och då men har inte blivit mer iallafall. Illamåendet har börjat avta sista veckan men har fått halsbränna istället. Brösten gör superont och väcker mig om nätterna när jag vänder mig om i sängen.

Har dessutom börjat känna av foglossning (?)! Hade extrema besvär med sonen, började i v 15-16, blev sen sjukskriven i v 22 och gick då på kryckor. Ca v 30 var det rullstol som gällde om jag skulle följa med o handla eller ens lämna huset..

Nu är jag lite rädd att det redan satt igång med huggande värk bak i svanken/neråt svanskotan som strålar ut i vänster skinka och höft. Har haft rätt ordentligt ont idag efter två dagar med djurparksbesök och stadsvandring :(

Men det känns som om bara jag får se att bebis mår bra så skiter jag i om jag har ont, då vet jag iallafall att det leder till nått underbart!

• Alvisen76
    Anonym (OroligLedsen) skrev 2014-08-07 19:17:23 följande:

Hur går det för dig? Ska ni försöka direkt igen eller vänta?

Jag går bara och räknar ner dagarna till kub, 5 dagar kvar nu. Är i v 12+3 idag. Fortfarande molvärk till och från men det är inte riktigt lika smärtsamt längre. De färjade flytningarna kommer lite då och då men har inte blivit mer iallafall. Illamåendet har börjat avta sista veckan men har fått halsbränna istället. Brösten gör superont och väcker mig om nätterna när jag vänder mig om i sängen.

Har dessutom börjat känna av foglossning (?)! Hade extrema besvär med sonen, började i v 15-16, blev sen sjukskriven i v 22 och gick då på kryckor. Ca v 30 var det rullstol som gällde om jag skulle följa med o handla eller ens lämna huset..

Nu är jag lite rädd att det redan satt igång med huggande värk bak i svanken/neråt svanskotan som strålar ut i vänster skinka och höft. Har haft rätt ordentligt ont idag efter två dagar med djurparksbesök och stadsvandring :(

Men det känns som om bara jag får se att bebis mår bra så skiter jag i om jag har ont, då vet jag iallafall att det leder till nått underbart!

Vad härligt att det går bra! Förstår att inga besvär i världen spelar någon roll bara bebisen mår bra. Jag håller med dig. När jag fick min son efter två missfall, skulle jag kunnat stå ut med vad som helst för honom. Det gjorde jag med. Han var ett mirakel trots onda förvärkar och foglossning etc.

Jag har haft ägglossning för första gången och missat den. Omständigheterna gjorde att jag och killen inte var på samma plats de dygnen som krävs. Nu väntar jag mens i helgen. Sedan nästa gång ska det bli ett första försök. Vi kommer inte att vänta. Jag kan bara hoppas att det går vägen. Helst innan årsskiftet.  

Jag struntar i domedagsprofeten på gyn som inte kunde säga säkert om det var problem eller ej att skaffa barn efter tre snitt och två skrapningar. ( Tre skrapningar nu.. ) Jag tänker inte ge upp
  • Anonym (OroligLedsen)
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 19:44:27 följande:
    Vad härligt att det går bra! Förstår att inga besvär i världen spelar någon roll bara bebisen mår bra. Jag håller med dig. När jag fick min son efter två missfall, skulle jag kunnat stå ut med vad som helst för honom. Det gjorde jag med. Han var ett mirakel trots onda förvärkar och foglossning etc. smile1.gif

Jag har haft ägglossning för första gången och missat den. Omständigheterna gjorde att jag och killen inte var på samma plats de dygnen som krävs. Nu väntar jag mens i helgen. Sedan nästa gång ska det bli ett första försök. Vi kommer inte att vänta. Jag kan bara hoppas att det går vägen. Helst innan årsskiftet. smile1.gif  

Jag struntar i domedagsprofeten på gyn som inte kunde säga säkert om det var problem eller ej att skaffa barn efter tre snitt och två skrapningar. ( Tre skrapningar nu.. ) Jag tänker inte ge upp smile1.gif
    Ja visst är det så, man är villig att stå ut med allt för de små :) har iallafall bestämt att jag ska ringa sjukgymnasten i nästa vecka om det inte lugnar ner sig till dess. Denna gången vill jag komma dit innan det gått för långt för att kunna träna bort lite av det värsta.

Härligt att höra att du är så positiv och ser framåt trots att du/ni varit med om mycket jobbigt! Håller tummarna att det kommer gå bra nästa gång och att ni får er lilla bebis till sommaren :)
  • Alvisen76
    Anonym (OroligLedsen) skrev 2014-08-07 20:27:45 följande:
    Ja visst är det så, man är villig att stå ut med allt för de små :) har iallafall bestämt att jag ska ringa sjukgymnasten i nästa vecka om det inte lugnar ner sig till dess. Denna gången vill jag komma dit innan det gått för långt för att kunna träna bort lite av det värsta.

Härligt att höra att du är så positiv och ser framåt trots att du/ni varit med om mycket jobbigt! Håller tummarna att det kommer gå bra nästa gång och att ni får er lilla bebis till sommaren :)
    Jag har gråtit floder i en hel dag, precis när det hände. Sedan var jag avdomnad någon vecka. Sedan har jag fått ta tag i mig för de barn jag redan har. Jag bestämde mig för att det kommer att gå vägen tillslut. Jag har massor med ideer för att öka mina odds   Nu tänker jag inte svart längre. Jag ser möjligheterna. Jag har fått barn tidigare, varför skulle jag inte kunna det igen ?

Jag fick akupunktur mot foglossning med sista barnet. Det hjälpte inget haha. Men stödbältet jag köpte, var underbart. Det lindrade litet.

Ja till sommaren vore det gott med bebis. Det kunde blivit i januari men nåja.. det ska bli bebis tillslut för mig med
  • Anonym (OroligLedsen)
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 20:31:42 följande:
    Jag har gråtit floder i en hel dag, precis när det hände. Sedan var jag avdomnad någon vecka. Sedan har jag fått ta tag i mig för de barn jag redan har. Jag bestämde mig för att det kommer att gå vägen tillslut. Jag har massor med ideer för att öka mina odds smile1.gif   Nu tänker jag inte svart längre. Jag ser möjligheterna. smile1.gif Jag har fått barn tidigare, varför skulle jag inte kunna det igen ?

Jag fick akupunktur mot foglossning med sista barnet. Det hjälpte inget haha. Men stödbältet jag köpte, var underbart. Det lindrade litet.

Ja till sommaren vore det gott med bebis. Det kunde blivit i januari men nåja.. det ska bli bebis tillslut för mig med smile1.gif
    Ja man får göra så, sörja men sedan gå vidare och se framåt! Du är stark, klart att det kommer bli en bebis för er!

Idag när jag vaknade mådde jag kasst, hade drömt att jag började blöda och att läkaren sa att jag fått missfall. Har varit skiträdd och nojig hela dagen. Så jag höll mig från att kissa 3 Tim, rotade fram AngelSound som vi köpte när jag väntade sonen. Vet att man inte ska använda den egentligen och inte innan v 14 men jag var tvungen! Efter knappt en minut letande hörde vi hjärtat slå!!! Bebisen lever! Sitter bara och gråter av lättnad nu! Äntligen! Nu ska jag på allvar börja slappna av och försöka förstå att vi ska få ett syskon till bår lilla kille.

Den lille låg redan uppe vid troskanten/ gamla snittet, känns högt upp för v 12+5 men det växer väl snabbare med andra barnet?

Fick också akupunktur, två ggr i veckan. Hjälpte inte så mycket mot värken men jag blev "full" och go och somnade alltid gott efteråt :)
  • Alvisen76
    Anonym (OroligLedsen) skrev 2014-08-08 20:52:58 följande:
    Ja man får göra så, sörja men sedan gå vidare och se framåt! Du är stark, klart att det kommer bli en bebis för er!

Idag när jag vaknade mådde jag kasst, hade drömt att jag började blöda och att läkaren sa att jag fått missfall. Har varit skiträdd och nojig hela dagen. Så jag höll mig från att kissa 3 Tim, rotade fram AngelSound som vi köpte när jag väntade sonen. Vet att man inte ska använda den egentligen och inte innan v 14 men jag var tvungen! Efter knappt en minut letande hörde vi hjärtat slå!!! Bebisen lever! Sitter bara och gråter av lättnad nu! Äntligen! Nu ska jag på allvar börja slappna av och försöka förstå att vi ska få ett syskon till bår lilla kille.

Den lille låg redan uppe vid troskanten/ gamla snittet, känns högt upp för v 12+5 men det växer väl snabbare med andra barnet?

Fick också akupunktur, två ggr i veckan. Hjälpte inte så mycket mot värken men jag blev "full" och go och somnade alltid gott efteråt :)
    Vad tryggt att ha Angelsound. Kanske något jag borde skaffa tills nästa gång det går vägen för mig

Man drömmer nog om det man tänker på mest i bland. Är oron stor att något ska hända, slår det nog ut i drömmen med. Inget tecken på att det är något som ska komma. Mer för att tankarna kretsar där dagtid emellanåt ?

Jag drömde att jag fick missfall och att trosan var full av blod. När jag vaknade var jag så lättad att det var en dröm. Dygnet efter blev det en verklighet. Ser inte min dröm som ett tecken, utan mer att drömmen uppstod för att jag var så rädd dagtid. Jag hade på känn att det skulle sluta så. Inte bara att jag var rädd att det skulle bli så. Jag visste.. jag kände det. Trots att jag samtidigt hade ett hopp om att jag skulle ha fel.

Ja andra barnet växer det snabbare En härlig känsla. Minns.. jag väntade mitt femte nu sist. Det som skulle blivit det femte.

Du måste uppdatera här när liten kommit. Så kul att veta sedan. Hur allt gick och vad liten vägde
  • Anonym (OroligLedsen)
    Alvisen76 skrev 2014-08-08 23:06:44 följande:
    Vad tryggt att ha Angelsound. Kanske något jag borde skaffa tills nästa gång det går vägen för mig

Man drömmer nog om det man tänker på mest i bland. Är oron stor att något ska hända, slår det nog ut i drömmen med. Inget tecken på att det är något som ska komma. Mer för att tankarna kretsar där dagtid emellanåt ?

Jag drömde att jag fick missfall och att trosan var full av blod. När jag vaknade var jag så lättad att det var en dröm. Dygnet efter blev det en verklighet. Ser inte min dröm som ett tecken, utan mer att drömmen uppstod för att jag var så rädd dagtid. Jag hade på känn att det skulle sluta så. Inte bara att jag var rädd att det skulle bli så. Jag visste.. jag kände det. Trots att jag samtidigt hade ett hopp om att jag skulle ha fel.

Ja andra barnet växer det snabbare smile1.gif En härlig känsla. Minns.. jag väntade mitt femte nu sist. Det som skulle blivit det femte.

Du måste uppdatera här när liten kommit. Så kul att veta sedan. Hur allt gick och vad liten vägde smile1.gif
    Ja jag kan verkligen rekommendera det! Vet att jag lyssnade ett par gånger men sonen mellan vul i v 11 fram till rul. Var skönt att få bekräftelse på att det fanns något därinne innan sparkarna kom och magen vuxit till sig! Helt klart värt se ca 400kr ( köpt begagnad).

Ja jag tror man känner det på sig, alltså om det kommer gå bra eller inte. Jag har försökt övertala mig själv om att det inte kommer gå bra för att slippa bli besviken.. Men jag har nog ändå på nått sätt trott att det är okej. Men oron försvinner ju inte ändå tyvärr.

Ja du får uppdatera du också! Väntar med spänning på att få positiva nyheter från dig :)
  • Alvisen76
    Anonym (OroligLedsen) skrev 2014-08-09 09:21:53 följande:
    Ja jag kan verkligen rekommendera det! Vet att jag lyssnade ett par gånger men sonen mellan vul i v 11 fram till rul. Var skönt att få bekräftelse på att det fanns något därinne innan sparkarna kom och magen vuxit till sig! Helt klart värt se ca 400kr ( köpt begagnad).

Ja jag tror man känner det på sig, alltså om det kommer gå bra eller inte. Jag har försökt övertala mig själv om att det inte kommer gå bra för att slippa bli besviken.. Men jag har nog ändå på nått sätt trott att det är okej. Men oron försvinner ju inte ändå tyvärr.

Ja du får uppdatera du också! Väntar med spänning på att få positiva nyheter från dig :)
    Ja en angelsound får det bli för mig med Sedan ultraljud innan inskrivning på mödravården. Tänker inte sitta där igen utan något som lever i mig. I min stad finns inte privata utförare, men jag är redo att lägga ned lite pengar och åka genom landet till någon passande. Inga fler besvikelser här.

Jag fick min första mens i går efter mitt missfall. Nu ska jag köpa ägglossningstester och sedan kör vi Hoppas på ett fint plus innan årsskiftet

Nej oron försvinner inte. När man en gång haft en blödning i graviditet om än liten, sitter oron kvar. Jag hade det när jag väntade min sistfödda 2010. Jag blödde lite lite där i början. Jag kände mig inte lugn förrän han var i min famn.  Alla ultraljud av alla slag lugnade mig dock så att graviditeten då kändes fin emellanåt den gången. Jag gick på kub när jag väntade honom. Inte för att jag var orolig för kromosomfel. Jag ville bara ha en chans till ytterligare ett ultraljud.

Japp jag uppdaterar med. Jag hoppas vara i din sits snart.
  • Anonym (OroligLedsen)

Allt såg fint ut på kub, väntar nu bara svaret på blodprovet! :D

• Alvisen76
    Anonym (OroligLedsen) skrev 2014-08-14 17:38:01 följande:

Allt såg fint ut på kub, väntar nu bara svaret på blodprovet! :D

Så härlig bild! En sådan som man blir glad av att se Varje liten är ett mirakel. Allt blir så verkligt med ultraljud.

Vad skönt att allt såg bra ut på kub

I dag har jag fått hem 40 ägglossningstester och 20 gravtester på Tradera. Nu är jag redo för fler försök
  • Anonym (OroligLedsen)

Tänkte bara uppdatera att vi varit på rul idag och fått se en underbar och helt perfekt liten pojke <3 känner mig som världens lyckligaste!!

Hur går det för dig?

Svar på tråden kraftig molvärk var 3e/4e dag i tidig graviditet. MF/MA?