• Anonym (Anonym)

Hon har liksom tappat lusten

Jag och min sambo har två barn. Det yngsta är dryga ett år nu och båda sover gott om nätterna. Jag upplever dock att min sambo liksom tappat den sexlust som hon hade tidigare. Jag vill absolut inte vara en sådan man som kräver eller tjatar på sex men jag börjar bli desperat. Vi gör det kanske någon gång i månaden nu och ofta efter att vi druckit lite. Jag saknar henne och det liv vi hade på det intima planet. Jag har kört lite själv men tycker det känns som att svika henne. Likadant känner jag med porr. Känner nån igen sej och vad gjorde ni? Jag älskar min sambo och hon mej men detta är känsligt och jag vill som sagt inte tjata på henne eftersom det nog bara blir stressande för henne.

• Svar på tråden Hon har liksom tappat lusten
  • Anonym (Hms.)

Jag har ingen aning - yngsta är ett år, säger du - hon fick inga sprickor eller måste sy efter förlossningen, så hon känner sej konstig/osexig/"har längre startsträcka"?  

Och, har du provat att ha mys-fysisk kväll UTAN ungar och UTAN sex? Alltså, att ni bara myser, gosar, masserar och har er, just för få igång lite intimitet och närhet Utan press.

DVS, utan barn och utan krav - liksom, bara uppskattar varann och ger varann lite fysisk Dyrkan? Det kanske kan hjälpa - annars kan det ju vara stress, eller depression, eller hormoner, men testa att bara ge henne lite uppriktig fysisk Dyrkan först.

Det skulle faktiskt funkat på mej, på den tiden jag själv tappade lusten helt (fast i mitt fall berodde det på att jag kände mej som en runkdocka, då min dåvarande inte bara hade problem med för tidig utlösning, utan även Blåvägrade ge någon som helst oral eller manuell stimulans- han tyckte dessutom att jag borde vara tvärkåt på två sekunder blankt, utan förspel eller något alls - så testa fokusera på henne ENBART några gånger (EFTER kram-och-kel-utan-sex-kvällarna, alltså) och se om det lossnar, eller om ni kanske kommer in i en närmare tillit, så att hon ärligt och öppet kan både fundera på varför hon tappat lusten - samt törs och orkar prata om det med dej.

Testa det, tror jag.

• Anonym (Anonym)

Tack för dina tankar. Jag ska testa detta. Det är ju egentligen inte bara sexet jag saknar utan hela myset med henne jag älskar. Hon har inga sprickor o otäckt att iallafall. Jag ska verkligen försöka göra det du säger. Tack!!

• Anonym (Anonym)

Tack för dina tankar. Jag ska testa detta. Det är ju egentligen inte bara sexet jag saknar utan hela myset med henne jag älskar. Hon har inga sprickor o otäckt att iallafall. Jag ska verkligen försöka göra det du säger. Tack!!

• Anonym (Hms.)

Håller tummarna och hoppas det går bra - det är svårt att ge råd när man inte själv är i situationen, eftersom man inte har full insyn, men jag hoppas verkligen det löser sej, så ni kan vara lyckliga båda två :) 

Svar på tråden Hon har liksom tappat lusten