• Anonym (Mamman)

abort emot hans vilja? tacksam för svar

Hej på er!

Jag har en underbar dotter på 4 månader. I går så plussade jag och vill verkligen inte ha ett till barn just NU. Hann ej skaffa preventinmedel vilket jag ångrar nu.

Har bokar en abort och eftersom de är max 6 veckor så kommer det att bli medicins abort. Är det någon som har erfarenhet av det? Vill ärna höra era historier.

Har även ett litet problem till så pappan gärna vill behålla det, men jag vill verkligen inte och jag orkar inte med det nu då dottern precis kommit ur en lååååång period av kolik.
    Gör jag rätt i att lyssna på mig själv eller sviker jag honom?

Tacksam för era tankar och svar

Kram

• Svar på tråden abort emot hans vilja? tacksam för svar
  • Anonym (andas)

Om ert barn är fyra månader så förstår jag att du inte vill gå igenom en graviditet så snart. Vill du inte ha fler barn, eller inte än? Viktigt att du förklarar det för din man. Jag förstår verkligen att du vill vänta, men din man måste också förstå varför. Jag tycker verkligen inte att du ska behålla nu bara för att han vill. Det är värre att behålla mot någons vilja än att ta bort, det går åt båda hållen.

En medicinsk abort är inte så svår så tidigt, när jag gjorde min i vecka 8 så fick jag en tablett dagen före, sedan fick jag två, tre piller som jag förde upp i slidan så långt jag kunde för att öppna upp, fick även smärtstillande upp i ändtarmen. Sedan tog det en stund innan blödningen km igång, inte så överdrivet. Jag satt på toa då och läste tidningar typ en timme och åkte hem sedan.

Prata med din man, utan att bråka.Tror nog han kommer förstå.

Njut av det barn ni har, landa ordentligt i familjerollen. 

• Anonym (Mamma)

Jag vill ha fler barn men inte nu, känns verkligen förtidigt!

Jag förklarade för honom igår, han sa att han förstod men jag såg på honom att han tycker de är jobbigt... Åh vill ej såra honom heller.. Men ja måste nog lyssna på mig själv! Ingen mår bra av att jag går runt och mår

Dåligt. Ett barn ska ju vara efterlängtat och inte kännas så här när man plussar

Svar på tråden abort emot hans vilja? tacksam för svar