• Anonym (orolig)

Inga symtom, är det missfall på gång?

Är gravid i vecka 9 (8+1) och tycker inte jag har några symtom mer än lite gasig mage och lite tröttare än vanligt. Inget illamående, inga ömmande eller större bröst etc.

Kan det vara ett tecken på missfall? Har inte haft någon blödning eller smärta i magen men har läst om graviditeter som avstannat utan att framkalla missfall och är såklart orolig för det.

Kan det vara helt normalt att inte ha några symtom?!

• Svar på tråden Inga symtom, är det missfall på gång?
  • Anonym (orolig)

Var på vul igår i vecka 9 (8+6) och då visade det sig att det inte fanns någon hjärtaktivitet så graviditeten har förmodligen avstannat för ett antal veckor sedan...är helt förstörd

• Anonym (orolig)

Tack....men kan det vara så att ägglossningen var senare än vi trott? Hade en äggblåsa på 20 mm den 12 maj och då antog vi (jag och gyn) att jag hade ägglossning den dagen eller dagen efter. Sen plussade jag den 27/5 digitalt och fick gravid 2-3 veckor. Kan det ändå vara så att ägglossningen var senare och att det kanske tog tid innan ägget fäste så att jag kanske trots allt är gravid men inte så långt gången som vi tror? eller ska vi räkna med att det är helt kört??

• Aleksandra Barnmorska

Du kan ju ha haft två äl den månaden. Håller tummarna för er, jag skulle säga att det inte är helt kört utan det finns en chans att ett nytt vul om en vecka kan visa annat. Lycka till

• Anonym (orolig)

Men om gyn bara såg en äggblåsa den 12 maj (har ätit pergotime denna graviditeten så vi har rätt bra koll på allt) så finns kanske inte chansen kvar eller!?

Jag tror i alla fall att jag förbereder mig på det värsta på tisdag så är jag mentalt förberedd...och så får vi tänka framåt och försöka bli gravida igen så snart som möjligt.

Hur snabbt efter en missed abortion blöder man ut allt? Och hur snabbt kan man bli gravid igen?

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Det låter som att chansen är liten. Allt är individuellt, alla blöder inte ut utan måste skapas. Efter man aborterat kan man bli gravid vid nästa äl som Vanligtvis kommer 6-8 veckor efter. Lycka till

• Anonym (orolig)

Usch, det var nästan det jag tänkte så nu förbereder jag mig ännu mer på det värsta....hoppas att det inte tar så lång tid att få ut allt.

Svar på tråden Inga symtom, är det missfall på gång?