Har inte fått träffat min son på över 1 år
Är en pappa som inte har fått träffa sin son på över 1 år och har tagit det till advokat,familjerätten och nu snart till tingsrätten.
Mamman vägrar samarbeta och vill inte som jag vill. Min advokat sa idag den 26/6 2014 att de blir att jag ska få träffa min son några timmar
i månaden 97 mil tur och retur med en umgängesstöd närvarande. Har ej heller hört nånting om min son sen december förra året om att han hade blåsljud i hjärtat
och att det ska gå över när han blir äldre men annat har jag inte hört överhuvudtaget. Allt detta började med att jag och min föredetta sambo hade ett gräl som blev
ett överdrivet gräl och hennes lillasyster va här med. och hennes lillasyster ville ej vara kvar så då åkte både min ex sambo och hennes syster och våran gemensamma son
ner till Karlshamn. Och hon sa ett flertal gånger att hon skulle komma tillbaka snart och skulle bara vara kvar en vecka max två men hon kom med ursäkter hela tiden och jag blev
både arg och ledsen för att jag varken hade träffat min son eller henne. I mitten av juni 2013 så sa mitt ex att jag hade två val antingen flytta ner dit och säga upp mig på jobbet
och mina vänner och familj eller så är det slut mellan henne och mig. och det blev att de blev slut mellan henne och mig och min son blev kvar där nere. I mitten av Augusti så
kom hon hit där jag bor och skulle hämta sina saker hon hade med sig sin syster och systers kille och en till som troligtvis va mitt ex nya. Men min son va inte med och jag
fick inte reda på vart han va heller, min bror och hans fru va hos mig då vägrade hon ta sina saker och ringde polisen och skulle anmäla mig för att jag håller hennes saker
och att jag vägrade ge dom. Så jag ringde till socialkontoret och berättade att jag inte visste vart min son va och att jag var orolig. Men det hjälpte inte fick bara reda på
att han va i goda händer. I December skulle mitt ex komma hit där ja bor med våran gemensamma son och hon lovade att hon skulle höra av sig så fort hon fick pengar för att åka upp
Jag väntade och väntade, efter en vecka hade gått så hörde jag av mig och frågade när dom skulle komma då sa hon att hon inte hade fått pengar än, så jag väntade en vecka till ännu inte
fått pengar även fast de va slutet av månaden så då började vi gräla via sms och jag blev ju så klart både ledsen och arg och besviken för ville så gärna träffa min son. Sen till hans
födelsedag så lovade hon också att hon skulle komma upp så kunde vi tre fira hans födelsedag men det blev inte av för hon hade inga pengar och ingen bil för den blev tydligen
avställd. ännu en gång blev jag besviken och arg och de blev gräl. En vecka innan han fyllde år så skrev jag till henne att jasg tänkte komma ner och träffa och fira min son och
kunna vara med han ett par dagar, Men då va han helt plötsligt sjuk och jag fick inte åka ner. Mitt ex menar på att jag ej samarbetar med nåt att jag är bara dum och elak.
Det enda jag vill är att få träffa min son och ha han hos mig. Ska till tingsrätten den 1 Juli nere i Karlskrona på muntlig förberedelse på hur man vi ska komma till väga för att
JAG som pappa ska kunna få träffa min son och enligt min advokat som jag nämnde innan så blir det att JAG får åka så långt, träffa min son i några timmar, sen åka hem igen sen vänta en månad
till för att träffa han igen några timmar med en umgängesstöd från socialen. Jag gick aldrig med på att min son skulle flytta ner dit heller. Fattar inte att det kan gå till så här.