dr1709 skrev 2014-06-27 21:29:45 följande:
Jag blir förundrad, dels över hur ni som svarar (flesta svaren) orkar så ofta men också över att ni båda vill så ofta. Sjäv vill jag alltid när min fru vill, men det är tyvärr väldigt sällan och ett problem för mig som jag faktiskt inte vet hur jag ska hantera. Hon är en grym fru och mamma - men hur löser man det när sexet saknas (nu kanske 4 ggr/år). Hon är snygg och har fin kropp efter två barn, så det hänger inte på något med självförtroendet och när vi gör det går det alltid för henne - men varför så sällan. Inte helt lätt att prata om heller. Hon säger att hon helt enkelt tappat lusten efter att vi fick vårt andra barn. Jag kan få igång henne, genom att vara mysig med henne, men hur ska det kunna bli det omvända att man själv får bli förförd? Finns det någon med lite erfarenhet eller tips på hur ni löst det eller hur jag ska göra eller inte göra. //DR
Att det inte är lätt att prata om, och att du egentligen inte riktigt verkar veta varför ni inte har sex, låter inge bra tycker jag. Jag hade börjat i den änden. I vårt fall är det just kommunikationen som är orsaken till att vi fortfarande har sex så ofta. Vi har varit tillsammans i 9 år och har alltid varit väldigt öppna med hur vi känner och pratat mycket om vårt sexliv, vilket gjort att i perioder där den ena haft mindre lust så har den andra vetat vad det beror på och så har vi kunnat hjälpa varandra.