• Penida

Hur ofta har ni föräldrar sex?

Sexlivet påverkas som bekant ofta av att få barn för många föräldrar, främst åt det negativa hållet verkar det som. Hur ser det ut för er?
    Jag inser att jag inte fick med alla tänkbara alternativ, rösta för det som ligger närmast er idag. Om ni finner alla alternativ värdelösa finns såklart "annat"..
    Jag förstår att ämnet kan vara känsligt och accepterar därför också anonyma svar. Utveckla gärna och berätta ålder på barnet/barnen och vad det är som gör att ni håller sexlivet vid liv eller har mindre sex idag än tidigare.

Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har ni föräldrar sex?
  • MS
    Penida skrev 2014-06-26 22:07:56 följande:
    Härligt! Jag önskar jag kan säga samma sak när vi har varit tillsammans lika länge. Om jag får vara lite personlig undrar jag när ni passar på? Nu är våra barn 5 och 7 år och leker ofta med kompisar i området och vi har börjat ta tillfället i akt då på senare tid, innan var det mest när sov eller vi var barnfria. Ju äldre barnen blir känner jag att det är lättare att hitta tillfällen i vardagen. Sen känner jag mest att det faktiskt har varit positivt för vårt sexliv att vara föräldrar, att tvingas vänta på något man vill ha ger också något

Ja det gäller att ta tillvara på tillfällena! vi försöker ha sex varje kväll vi sover ihop och varje morgon på helgerna. Men av och till blir det en snabbis på toan när barnen är upptagna m annat. De stora är bra på att sysselsätta minstingen också. Du anar inte vad bra en studsmatta är t ex! Passar alla åldrar på barn!
  • Penida
    MS skrev 2014-06-26 22:18:11 följande:

Ja det gäller att ta tillvara på tillfällena! vi försöker ha sex varje kväll vi sover ihop och varje morgon på helgerna. Men av och till blir det en snabbis på toan när barnen är upptagna m annat. De stora är bra på att sysselsätta minstingen också. Du anar inte vad bra en studsmatta är t ex! Passar alla åldrar på barn!
    Haha ja, jag börjar som sagt se fördelarna med att de är äldre nu och mer upptagna med annat som inte involverar oss. Det känns mer spontant igen. Toan har vi dock inte sexat på sedan vi var nyförälskade och var på nån sunkig klubb, typ för 12 år sedan. Kanske dags igenGlad

Avskyr CIO-metoder
  • fluu
    MS skrev 2014-06-26 20:43:36 följande:

Har du ätit P-piller eller minipiller innan hormonspiralen och isf hur var det då? Jag äter MiniPe och ska byta dem mot hormonspiral, därav min fråga. Barnmorskan sa att spiralen bara verkar lokalt och därför inte påverkar sexlusten, men enl dig så stämmer ju inte det...vilket oroar mig ngt.
    Nej. Jag ska egentligen inte ha hormoner alls, men alla hormonfria alternativ är liksom avbockade nu så vad göra... Piller skulle jag aldrig våga mig på. Jag vet att jag skulle glömma , jag känner allt för många som blivit gravida med piller och med tanke på hur min mage beter sig så hade nog pillren påverkats titt och tätt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Ah, ålder på barnet var det ja. Hon är 2,5 år så nu har vi ju egentligen MER tid för sex än när hon var bebis, men det är som sagt den där förbaskade spiralen.... Innan jag satte in den hade vi sex kanske 5 dagar i veckan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Gasmasken)

Jag är särbo och vi träffas oftast på helger och nån natt de veckor jag är barnledig.
    Vi har alltid sex när vi träffas och alltid flera gånger om dygnet då vi väl är tillsamans, så hur ska jag räkna då

Vi har väl sex ungefär 7 gånger i veckan skulle jag nog säga

• Smulan 89

Barnen är 2 år och 3,5 år. Har sex 1-2 gånger i veckan, då mannen jobbar borta mån-fre. Han åker redan sön kväll. Detta gör att det bara blir sex på helgen och i regel minst 1 gång under helgen. Han har mindre lust nu efter vi fick barn, men eftersom vi inte ses så mycket så håller vi samlivet levande när vi väl ses.

• dr1709

Jag blir förundrad, dels över hur ni som svarar (flesta svaren) orkar så ofta men också över att ni båda vill så ofta. Sjäv vill jag alltid när min fru vill, men det är tyvärr väldigt sällan och ett problem för mig som jag faktiskt inte vet hur jag ska hantera. Hon är en grym fru och mamma - men hur löser man det när sexet saknas (nu kanske 4 ggr/år). Hon är snygg och har fin kropp efter två barn, så det hänger inte på något med självförtroendet och när vi gör det går det alltid för henne - men varför så sällan. Inte helt lätt att prata om heller. Hon säger att hon helt enkelt tappat lusten efter att vi fick vårt andra barn. Jag kan få igång henne, genom att vara mysig med henne, men hur ska det kunna bli det omvända att man själv får bli förförd? Finns det någon med lite erfarenhet eller tips på hur ni löst det eller hur jag ska göra eller inte göra. //DR

DR
  • gbgumman
    Penida skrev 2014-06-26 20:25:32 följande:
    Jag ska sätta in en sån snart, jag hoppas inte att jag reagerar likadant.
    Ett par gången i veckan är det vanliga för oss nu.
    Avskyr CIO-metoder
    Jag reagera inte så. Tvärt om eftersom den gjorde oss mer spontana och mindre oroade för graviditet. En gång i veckan blir det här. Båda verkar nöjda.
  • Penida
    dr1709 skrev 2014-06-27 21:29:45 följande:
    Jag blir förundrad, dels över hur ni som svarar (flesta svaren) orkar så ofta men också över att ni båda vill så ofta. Sjäv vill jag alltid när min fru vill, men det är tyvärr väldigt sällan och ett problem för mig som jag faktiskt inte vet hur jag ska hantera. Hon är en grym fru och mamma - men hur löser man det när sexet saknas (nu kanske 4 ggr/år). Hon är snygg och har fin kropp efter två barn, så det hänger inte på något med självförtroendet och när vi gör det går det alltid för henne - men varför så sällan. Inte helt lätt att prata om heller. Hon säger att hon helt enkelt tappat lusten efter att vi fick vårt andra barn. Jag kan få igång henne, genom att vara mysig med henne, men hur ska det kunna bli det omvända att man själv får bli förförd? Finns det någon med lite erfarenhet eller tips på hur ni löst det eller hur jag ska göra eller inte göra. //DR
    Vad använder ni för preventivmedel? Delar ni ansvaret för barnen när båda är hemma? Trötthet och bitterhet (man önskar den andra ska göra mer men inget sker) kan vara lustdödare.
    Avskyr CIO-metoder
  • Henles slyna
    dr1709 skrev 2014-06-27 21:29:45 följande:

Att det inte är lätt att prata om, och att du egentligen inte riktigt verkar veta varför ni inte har sex, låter inge bra tycker jag. Jag hade börjat i den änden. I vårt fall är det just kommunikationen som är orsaken till att vi fortfarande har sex så ofta. Vi har varit tillsammans i 9 år och har alltid varit väldigt öppna med hur vi känner och pratat mycket om vårt sexliv, vilket gjort att i perioder där den ena haft mindre lust så har den andra vetat vad det beror på och så har vi kunnat hjälpa varandra.
  • Anonym (en gång i veckan)

En gång i veckan i medeltal. Barnen är 4 och 1år. Jag är 31år och min sambo 10år äldre

• Anonym (varje dag)

I snitt varje faktiskt:) En 3åring och en nyfödd har vi

Svar på tråden Hur ofta har ni föräldrar sex?