• ZJN

snälla kan någon svara..

Förra året fick ja ihop en bra årsinkomst,nu i början av min grav eller 1april gick ha ner i % till 55 från hundra, betyder de då att min föräldrar penning kommer barnasinnet på de lilla??? Har bf 11 okober

• Svar på tråden snälla kan någon svara..
  • Cheriiie
    ZJN skrev 2014-06-26 20:41:31 följande:

Förra året fick ja ihop en bra årsinkomst,nu i början av min grav eller 1april gick ha ner i % till 55 från hundra, betyder de då att min föräldrar penning kommer barnasinnet på de lilla??? Har bf 11 okober

2,5 år får det vara emellan barnen för att du ska behålla din sgi, då spelar det ingen roll om du går ner i %. Om du blir gravid innan ditt barn är 1 år och 7 månader så behåller du din sgi o har alltså samma föräldrapenning som du hade med det barnet. Lycka till!
  • Cheriiie
    Cheriiie skrev 2014-06-26 20:51:29 följande:
    2,5 år får det vara emellan barnen för att du ska behålla din sgi, då spelar det ingen roll om du går ner i %. Om du blir gravid innan ditt barn är 1 år och 7 månader så behåller du din sgi o har alltså samma föräldrapenning som du hade med det barnet. Lycka till!
    Man behöver ha jobbat en viss procent i 6 månader för att fp ska baseras på den.
  • ZJN

Mon dotter vart 2 år i feb, jag vart gravid december/ januari.. Gick ner i % 1 april o har bf 11 oktober... Fårvjablängre SGI?:(

• Cheriiie
    ZJN skrev 2014-06-27 09:50:32 följande:

Mon dotter vart 2 år i feb, jag vart gravid december/ januari.. Gick ner i % 1 april o har bf 11 oktober... Fårvjablängre SGI?:(

Du behåller samma sgi tills ditt barn är 2,5 år, sen behåller du inte samma sgi tyvärr.
  • ZJN

Hon är 2,5 i augusti... :( så dim har rätt att sänka min? Alltså saken är ju den att ja är sjukskriven p halvtid o kan inte jobba mera.. Tycker ändå dom körde räkna på de ja tjänade mest???

• Smurfan75
    ZJN skrev 2014-06-29 16:18:04 följande:
    Hon är 2,5 i augusti... :( så dim har rätt att sänka min? Alltså saken är ju den att ja är sjukskriven p halvtid o kan inte jobba mera.. Tycker ändå dom körde räkna på de ja tjänade mest???
    Men är du sjukskriven på halvtid så har du ju inte gått ner i tjänst, eller? Det är ju två helt olika saker!

Får du sjukersättning borde du få ligga kvar på samma nivå som innan. Är du hemma från jobbet utan att försäkringskassan godkänt det får du baserat på 55% (om det är det du arbetar nu).
  • ZJN

Har gått ner til 56% sen är de halvtid på de... Vart 56% första april.. Bf 11/10, kommer min föräldrapenning sjunka eller ej? Yngsta barnet är två år o 4 månader nu

• Smurfan75
    ZJN skrev 2014-06-29 16:44:47 följande:
    Har gått ner til 56% sen är de halvtid på de... Vart 56% första april.. Bf 11/10, kommer min föräldrapenning sjunka eller ej? Yngsta barnet är två år o 4 månader nu
    Ja den kommer sjunka. Självklart då du inte arbetat 100%. Man kan ju inte få pengar för något man inte inbringat...
  • ZJN

Men ja ringde dom typ april maj då sa dom att den skulle ligga på förra årets,då ja lönade mest.. Inte baserat p dom andra gångerna javautvecklare föräldrar ledig.. Så inte sjunka

• Smurfan75
    ZJN skrev 2014-06-29 17:16:26 följande:
    Men ja ringde dom typ april maj då sa dom att den skulle ligga på förra årets,då ja lönade mest.. Inte baserat p dom andra gångerna javautvecklare föräldrar ledig.. Så inte sjunka
    Men om de nu sagt så till dig, varför fråga här då?
  • ZJN

Därför nu säger dom en annan ska... Men när brukar som sänka SGI?

• Armira

Är i samma sitts, är man sjukskriven ändras inte ens sgi sålänge du fortfarande har din anställning kvar. Sen spelar de ingen roll om du är sjukskriven 25 50 eller 75% & har varit det i ett två eller tre år. Så har fsk sagt till mig iallafall,

Svar på tråden snälla kan någon svara..