• ullis433

Min dotter har aldrig ätit

Hej
    Precis idag blir min dotter 8 månader.
    Hon är helt underbar, men hon har aldrig ätit.
    Först fick vi sondmata henne genom en slang i näsan.
    Sedan blev det operation och nu har hon en peg ( typ som en knapp ) på magen.
    Vi ger henne mat genom den.

Jag känner mig så ensam.
    Läkarna har gjort alla tester som finns och det är inget annat fel på henne.

Är det någon som har det likadant som vi ?

Med vänlig hälsning, Ullis

• Svar på tråden Min dotter har aldrig ätit
  • ullis433

Hon vägrar ta något i munnen.

Tycker det är äckligt.

Vänder bort huvudet :(

• Smulan 89

Vi har något liknande. Vår son fick sin näring via dropp när han var 2 dagar gammal. Nu är han 3,5 år och har dropp 16 tim/dygn. Ska koppla på droppet om en knapp timme...
    Han har också knapp på magen, sen har var några månader. Du kan skicka meddelande till min inkorg om du vill veta mer eller bara har frågor.

• PlumeriAn

Vi har inte samma problem men sonen fick cancer förra sommaren. Vi opererade in en peg, som tyvärr blev infekterad och höll på att kosta honom livet och efter den operationen så sondades han länge och kräktes nästan lika länge. Det tog oss tio månader från operationen tills dess att han började äta själv. Något som han älskade var smoothies, på påse, och sedan blev det ostbågsstjärnor, mackor och nu äter han som han aldrig gjort annat.

Vi vet hur jobbigt det är men vi vet också att det kan bli bättre. En vän, via cancern, provade idag sondfritt. Vi slutade helt enkelt att mata genom sonden och till sist så kom hans hunger tillbaka. Vi tror att när han inte fick bestämma själv så mådde han illa, han kräktes inte på slutet. det är ju inte så lätt för dem att utrycka sådant. Lycka till!

Lucas ♥ 1 mars -13 amandiii.blogg.se
Svar på tråden Min dotter har aldrig ätit