Fral13 skrev 2014-06-28 13:43:34 följande:
Vad brukar ni aktivera honom med när han är frisk? Vad är det för ras? Ålder?
träna in små trick. "high five", buga, backa mm. beroende på hundras och om han gillar att bära så kan man göra apportövningar. Allt ifrån att ta, bära, lämna, hämta.
Vi tränar mycket sök. Vi har lärt honom söka efter mobiltelefoner och plånböcker och de började vi med inomhus men dwt är för enkelt nu så det kör vi utomhus. Sen håller vi på att träna in fot också och ska börja med andra lydnadsmoment.
Små trix och sånt vill jag gärna börja med problemet är bara att jag är väldigt dålig på att lära in trix och sånt.
LillaJag06 skrev 2014-06-28 14:06:48 följande:
Okej... Hmm
Vill ni lära honom att öppna små lådor med lock?
Problemet kan ju vara att han får upp ögonen för det och öppnar alla "roliga" lådor sen i jakt på godis haha.
Vi gjorde det misstaget och vår ena tik har inga problem med att bända upp ett lock.
Nu menar jag inte att hon biter sönder det utan öppnar upp på sidan utan att ta sönder själva förpackningen.
Ni kanske kan prova att gömma ett mjölkpaket med godis fast med ett långt snöre på ena sidan så han måste dra i den för att komma åt lådan.
Lägga en låda i en annan.
Tänkte på lite olika tricks med det kanske inte går för hans skada?
tack för tipsen det är nya saker vi kan prova:)
Jag vet inte riktigt med trixen han har ju ont i knät så det kanske blir jobbigt för honom vissa saker men de kan ju vara värt att testta när han blivit bättre i knät:)