• Grumpy88

Namngivningsfest??

Ni som gjort en namngivningsfest för erat barn hur har ni gjort då? Jag hade velat döpa våran dotter men min man vill inte och jag accepterar det. Så jag tänkte istället då ha en namnfest för henne men har aldrig varit på en själv så jag skulle gärna vilja få lite tips på vad man kan göra?

• Svar på tråden Namngivningsfest??
  • Frontline

Till oss kom dom närmaste min familj och frugans familj på lite smörgåstårta och kaffe och vi sa bara att detta är inget dop utan helt enkelt en namngivning sen så var det över..
    Skitenkelt och utan en trist präst...
    Det hela var över på nån timma...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Grumpy88
    Frontline skrev 2014-06-29 01:34:01 följande:

Till oss kom dom närmaste min familj och frugans familj på lite smörgåstårta och kaffe och vi sa bara att detta är inget dop utan helt enkelt en namngivning sen så var det över..

Skitenkelt och utan en trist präst...

Det hela var över på nån timma...

Okej vad skönt!! :) har läst runt lite på nätet och det verkar som vissa gör som ceremonier med tal å grejer. Men förstod inte riktigt hur det gick till då.
  • LisaW81

Ett par vänner till oss hade en jättetrevlig trädgårdsfest med smörgåstårta och fika. För att det hela skulle blir lite mer än bara en fika så hade de köpt ett äppelträd och planterade i samband med att de berättade lite om varför de valt namngivning, betydelsen av barnets namn och farfars till barnet höll ett lite kortare tal - jättefint och alldeles 'lagom'! Hoppas ni får en fin dag!

Svar på tråden Namngivningsfest??