UNG TJEJ RÖKER PÅ VARJE DAG!
Hejsan!
Jag vet inte hur jag ska börja, jag är en tjugotvå årig tjej, jag har alltid haft ett socialt liv med fotboll, kompisar vänner, pojkvänner. Jag träffade en man som var 17 år äldre än mig, vi flyttade ihop, han framgångsrik affärsman och jag just tagit studenten. Vi bodde på Strangvägen i en tjusig väning och jag var hemma eller shoppade medan han jobbade. Vi åkte på sommrarna och hängde med eliten i spanien / italien - unga i hans ålder ( inga gubbar ).
Hur som prövade jag gräs där med dem och när vi kom hem blev jag gravid. Hösten kom och han pendlade mellan att inte vilja ha barn med mig till att säga att jag förstört hans liv. Jag var villig att göra abort men han bad mig vänta så han fick tänka igenom saken.
Alla mina vänner sa att jag skulle göra abort då jag 1 riskerade att bli beroende av honom då jag inte har någonting och 2 att han skulle bli olycklig om han kände sig tvingad att vara med mig för att försörja oss.. då han uppmärksammat tidigare att han inte trivdes med mig - jag stimulerade inte honom intelektuellt.
Jag gjorde en abort två dagar efter han kom hem från sin USA resa. Istället för att vara tacksam så hatade han mig, han menade att han ville ha barn, att jag dödat hans barn..
tiden gick och jag började röka på lite sporadiskt för jag mådde illa. I samma veva träffade jag en man som hade ett förstahandskontrakt i stockholm - vasastan. Jag flyttade och bor i den nu, därefter skaffade jag mig lite utbildning, kurser på universitetet och jobbade som ansvarig på ett stort regionalt kontor. Nu ska jag börja läsa It Systemutveckling till hösten och har fixat upp mitt liv.... förutom en sak.. jag röker på konstant.
Jag är en helt vanlig tjej, jobbat som modell som ung, har intressen och har massor med vänner.. alltså inget odd med mig på något sätt.
mitt problem är, hur slutar jag röka på? är det verkligen så farligt? '
förlåt om jag har väldigt dålig text men jag är inte riktigt hundra just nu. Ni får gärna fråga något
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-29 21:54
Update: Jag har en god ekonomi så rökningen påverkar mig inte ekonomiskt alls.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-29 22:04
Update: Jag är ägare av förstahandskontraktet, jag hyr inte i andra hand.
Mannen som gav mig kontraktet var en fastihetsägare..