• Erikanfors

    Nelli Berntsson

    Har ni hört talas om den kända bloggerskan Nellie Berntsson? Kanske era döttrar följer hennes blogg osv? Båda mina tonårsdöttrar följer den här unga bloggaren och innan idag kom min 13 åriga dotter gråtandes fram till mig. Jag frågade vad som hade hänt och hon svarade
    -Mamma,du förstår inte hur sjukt hemsk den här världen är. Att människor,vuxna människor kan sitta och skriva skit,hat,mordhot till en 14 årig tjej som inte gjort ett jävla piss emot dom! Nellie är så jävla stark...Varje dag kämpar hon med underbara inlägg som peppar mig och andra till att få oss att förstå hur bra vi är och att vi klarar allt! Hon gör det klart för oss att vi kan klarar av precis vad vi vill. Att vi kan lyckas bara vi kämpar och står upp för oss själva. Hon hjälper oss att hitta oss själva och att ge oss självförtroende! Hon är en kämpe,någon att se upp till men ändå finns det 100 tals människor,vuxna,tonåringar och barn som gör allt för att trycka ner henne. Allt för att hon ska må dåligt, för att hon inte ska orka kämpa mer! Nellie betyder något speciellt för mig,det är som att hon finns där för mig och stöttar mig igenom allting här i världen,det utan att hon ens vet vem jag är. Människor måste fan börja bete sig nu. Speciellt vuxna måste börja ta ansvar! Det är väl klart att barn tar efter de vuxna? Vuxna måste också börja se sig omkring..Det måste hålla koll på vad just deras barn håller på med! Dom flesta föräldrar tror deras barn är helt perfekta och att det aldrig någonsin skulle göra något så hemskt som att skriva något riktigt elakt till någon.  Men jo det gör många! Det värsta av allt är att det är så många fler därute som är nätmobbade,vissa som inte är lika starka som Nellie. DOM TAR LIVET AV SIG MAMMA!  Hur kan man leva med sig själv efter en sån sak? Man vet ju inte...Kanske det va just ENS SJÄLVS kommentar som fick personen att ta beslutet"Jag orkar inte mer,Jag tar livet av mig" Det här e sjukt och världen måste börja ta mobbning som ett större problem än att någon snattade en godisbit i affären! MOBBNING ÄR OCKSÅ ETT BROTT! VARFÖR TAR INGEN DET SERIÖST! INGEN KOMMER DÖ PÅ GRUND AV ATT EN GODISBIT FÖRSVINNER IFRÅN EN AFFÄR,MEN DÄREMOT MOBBNING!

    Efter det här brast jag ut i tårar själv! Snälla människor,håll koll på vad era ungar håller på med på nätet,för det är en farlig plats och det finns miljontals livsfarliga risker. Nellie Berntsson är en tjej som jag just nu bara skulle vilja ge 100 tals kramar just nu? Så otrolig tjej....

  • Svar på tråden Nelli Berntsson
  • Amanda84

    Det är lite svårt att förstå ditt inlägg på grund av brist på bland annat styckeindelning men jag förstår det som att du tycker att man som förälder skall hålla koll på vilka sidor som barnen surfar på nätet.

    Jag tycker att det är bra att du har en dialog med din dotter om de sidor som hon surfar på, men om din dotter mår så dåligt av att läsa på vissa sidor på nätet att hon sitter och gråter, så tycker jag nog att det är läge för dig att sitta med henne vid datorn när hon surfar och inte bara tala med henne efteråt. Kanske är det även läge att öppna upp för en diskussion kring att om man mår så pass dålig över saker som man läser att man gråter, så skall man kanske försöka att undvika att läsa sådant?

  • atjkfkmmöööj

    Jag har hört ifrån min dotter att den här tjejen är rätt så störd:/ Hon visar sig i bara bikini bilder på instagram! Och festar ofta! Det är olämpligt i hennes ålder! Hon har dessutom get sig in i den här "bloggvärlden" alldeles på egen hand! Hon blev känd på grund av att hon va med i ponyakuten och sen tyckte väl småtjejer de va coolt och sen några pedofiler har hon oxå efter sig! De är dom som tycker om henne. Hon får allting utan att kämpa! Egen serie,egen bok! Allt. Tycker Nellie Berntsson bara ska sluta tro hon är så himla cool och vet allting om allt i den här världen!

Svar på tråden Nelli Berntsson