• MedlemFV

Gillar homosexuella män - Så oerhörd trevliga.

Jag vet är egentligen inte helt hundra om jag känner attraherad av de. Jag tror gaska starkt att jag inte gör det.

Men är det bara jag som gillar de oerhörd mycket på grund av deras trevlighet?

Jag själv är en man och jag stötte på någon som jag då misstänker att han var homosexuell. Han sätt att tala och ''försiktighet''. Samt hans, som de flesta egentligen skulle kalla det. Jag har tyvärr inte någon snällare ord. Men menar inget elak.

Som de flesta skulle sagt, fjollighet. Jag hörde hur han pratade med sina föräldrar.

Jag satt på tåget och jag tänkte några gånger hur trevligt det skulle vara om han satt bredvid mig och vi diskuterade saker och ting.

Kanske vore kul att ha kontakt med han, eller någon annan som var som han.

Detta kan kanske också bero på att jag är en ensam typ. Och vill absolut prata med de människor som verkar trevliga.

Jag har också upplevt en hel del otrevlighet i min uppväxt.

Aldrig känt att jag passat in i någon grupp coh/eller alltid stått ivägen.

Jag har varit nästintill ensam hela mitt liv och jag är tjugoett idag.

Få bekanta men jag skulle nog inte kalla någon av de för vän.

Så detta kan ju absolut bero på min ensamhet.
    Men skulle det också vara så att jag är förvirrad av min läggning?

Jag kände ingen sexuel atraherad av honom. Jag skulle inte vilja göra sexuella aktiviteter med han. Endast prata och va med honom.

Kanske beror detta på min ensamhet och jag känner bara en sådan glädje inombords när någon är så trevlig och snäll mot mig. Någonting som jag upplever är väldigt sällan.

• Svar på tråden Gillar homosexuella män - Så oerhörd trevliga.
  • Jeaninne

Nu amatörpsykologiserar jag. Men kan det inte vara så, att du känner en samhörighet på grund av att dessa män också lever i ett slags utanförskap..? Och att du inte behöver känna att du konkurrerar med dem, som du antagligen gör med heterosexuella män..? En homosexuell man kommer ju aldrig att ses som en He-man eller James Bond, han heller... han kommer aldrig att stjäla de kvinnor du är attraherad av.

Och till skillnad från när du umgås med kvinnor, så behöver du inte bli blyg och grubbla över var den andra sätter dig på attraktivitetsskalan. För det spelar ingen roll vad en homosexuell man tycker om ditt utseende - DU vill ju inte ha HONOM på det sättet ändå.

Med din speciella bakgrund, tror jag att homosexuella män helt enkelt känns "trygga" att umgås med.

Svar på tråden Gillar homosexuella män - Så oerhörd trevliga.