• Fruhn

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
  • Lavisen

Tack för all info. Det tar 200 Euro för intralipid här på Cypern, men låter otroligt att det sen kostar 160 /påse. Då undrar man ju lite vad de tar i Sverige för själva utförandet, att man ligger o får droppet? Ok jag kikar där :)

• NinaCamilla

Lavisen: själva IL kostar inte så mycket varken att köpa från Apoteket eller i Grekland. Du måste hitta någon som är villig att hjälpa med droppen. Jag har endast en privat i Sthlm sim tar 1500 kr per gång. Då har hon kanyler och koksaltlösning och jag måste komma med en egen IL påse. Vissa har haft tur att hotta vårdcentral som hjälper till men inte alltid på landstingstaxa, tyvärr.

• xxx4

Har också tagit IL enligt Serums rekomenation men fler innan och efter ET. Tog bara några efter pluss. Har får utskrivet av gyn o hjälp gratis via vårdcentralen då min gyn skrev en ordination åt dem. Kändes tryggt o bekvämt. Värt ett försök för annars kan det bli både dyrt o krångligt. Lycka till nu!

• Lavisen

Tack NinaCamilla o xxx4 för tipsen, ska kolla m min läkare o se vad han kan göra! Eller så nöjer jag mig med bara ett dropp vid ET. Är fortfarande lite osäker eftersom jag har autoimmuna sjukdomar o har nu oxå googlat o hittat flera fall av Neuropati efter Intralipid dropp. Men vet inte om det är att de då tagit det flera ggr eller bara en gång, står i valet o kvalet just nu som sagt. Tror jag ev. nöjer mig med bara en gång då jag tror jag är i riskzonen för mer knas o min väninna tog det flera ggr och fick sen problem. Hade hon kanske fått efter första droppet..
    Tack i alla fall alla för tips o bra info :)

• Lana68

Hej! Är de någon som vet någon bra gyn som kan hjälpa till med blodprover och mätning av slemhinna . Kan inte hitta någon då de som hjälpt mig förut inte gör de längre pga min ålder .

• Lana68
    NinaCamilla skrev 2016-02-12 14:51:39 följande:

Lana var bor du? Inboxa om du vill ha tips i Sthlm

Hej jag bor i Värmland men vill gärna ha tips i stockholm. Kan inte in boxa dig tråden krånglar för mig hela tiden

Kan du inboxa mig?
  • dreamz

Hej igen alla!

Var rätt så länge sedan jag skrev här..

Är inne på mitt sjätte äggdonations försök, FET på Sahlgrenska..

Är just nu på ruvardag 9 och har beställt blodprov som jag ska ta på fredag ruvardag 11.

Jag undrar ni som tog HCG blodprov, tog ni provet innan ni tog era mediciner på morgonen eller tog ni medicinerna å sen provet?

Såg att werlabs rekommenderade lite hur man skulle göra vilket iofs var samma rekommendationer som det var när jag skulle ta sköldkörtelprovet.. 

Tacksam för svar å hejja alla ni som ruvar är på gång och har lyckats! =)

• Frk Röd

Jag tog mina mediciner som vanligt på morgon till frukost och provet senare på dagen. Lycka till!!

• NinaCamilla

Dreamz: Lycka till med 6. försök! Jag tog också mina mediciner på testdagen som vanligt - både morgonen och kvällen fram till nästa dagen när jag fick veta resultatet när det var negativt. Då fasade jag ut kortison långsamt men slutade med alla andra mediciner.

• xxx4

Tog mina mediciner på morgonen innan hcg provtagning o det gick ju bra :) håller tummar för fint provsvar. Kram

dreamz skrev 2016-02-17 08:20:43 följande:
    Hej igen alla!

Var rätt så länge sedan jag skrev här..

Är inne på mitt sjätte äggdonations försök, FET på Sahlgrenska..

Är just nu på ruvardag 9 och har beställt blodprov som jag ska ta på fredag ruvardag 11.

Jag undrar ni som tog HCG blodprov, tog ni provet innan ni tog era mediciner på morgonen eller tog ni medicinerna å sen provet?

Såg att werlabs rekommenderade lite hur man skulle göra vilket iofs var samma rekommendationer som det var när jag skulle ta sköldkörtelprovet.. 

Tacksam för svar å hejja alla ni som ruvar är på gång och har lyckats! =)
  • GrukanGrace

Hej

Efter 8 ivfer och lika många försök med immunsupport och två missfall stället vi nu om till äggdonation. Min mans spermier är super och de hittar inget fel på mig allt ser bra ut förutom starkt immunförsvar, men inte ens immunsupporten har löst vår barnlängtan.

Vet att tråden är lite gammal? Men hoppas på att ni har råd till oss.

Jag är 42 och min man 46. Vart vänder vi oss? Hur tänkte ni? Vad valde ni.

Kram

• Micro

Kan rekommendera tråden Vi som gör äggdonation 2016, den är aktiv m mkt info,kunskap o många att fråga om råd. Välkommen!

• Micro

Vi valde Ivf Riga eftersom ingen väntetid o lätt att åka till. Vi har fått en pojke som nu är ett år. Nu är vi på g m syskonförsök. Om allt ser bra ut på ul imorgon åker jag till Riga på torsdag.

• GrukanGrace

Tack, grattis och trevlig resa ????

Micro skrev 2016-04-10 18:40:03 följande:

Vi valde Ivf Riga eftersom ingen väntetid o lätt att åka till. Vi har fått en pojke som nu är ett år. Nu är vi på g m syskonförsök. Om allt ser bra ut på ul imorgon åker jag till Riga på torsdag.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015