2 veckor och äter som en häst! + magknip
Halloj
Vår 2 veckors son har ätit ersättning (Baby Semp 1 Lemolac) sedan vi kom hem från BB. Första veckan åt han "normalt" och somnade direkt efter matning men efter 7 dagar började magen att spöka. Han grymtar, åmar sig, trycker på och skriker. Han vaknar av att han har ont i magen och han har svårt att komma till ro och sova. Han somnar nästan bara när han ätit och man går runt med honom.
Han äter också hur mycket som helst. Det går i princip aldrig mer än 2 timmar mellan målen, ibland bara 1 timme. Jag upplever det som att han försöker äta sig till sömns på något vis. Eller att ätandet lättar på magontet (men bara ytterst tillfälligt). Han gick upp 400g på 1 vecka och äter mer än högsta dosen som står på paketet (700 ml/dygn), han ligger säkert på 8-900 ml/dygn!
Jag vet inte hur vi ska göra, vi kör med napp eftersom att vi tänkte att han kanske bara har sugbehov och ibland fungerar det, men oftast så pluttar han bara ut den, skriker och gör de klassiska "jag är hungrig-tecknen" (suger på handen, "pickar" med huvudet och söker med munnen) så då ger vi honom mat och han blir lugn. Vi rapar honom alltid efter maten (även om det ibland inte kommer något). Men han blir ändå stökig i magen. Förmodligen så äter han för mycket för den lilla magen, men när han skriker så skinnet krullar sig och visar alla hungrighetstecknen, vad ska man göra?
Jag tycker så himla synd om honom och det är kämpigt med detta bubbande och bärande, speciellt på natten. Jag känner mig dessutom helt låst hemma för jag vågar inte gå ut med honom utifall han får en skrikattack. Det stressar mig som tusan.
Någon mer som flaskmatar och haft samma "problem"? Hur gjorde ni och när gick det över? Vi har provat med minifom men upplevde inte att det hjälpte något.