• immortalized

jag är redo för ett barn till..

Hej!
    Jag skulle behöva lite tips och råd med det här. Jag har tre barn sen tidigare med min förredetta. Två tjejer på fem år och en son på ett år. Har en ny sambo som jag är förlovad med. Vi har diskuterat i vintras om ett gemensamt barn och att vi skulle börja försöka nu i augusti. Men nu verk han ha ändrat sig och säg att han vill vänta tills jag har körkort och vi har hus osv. Trots att jag redan sagt åt honom att det i princip är nu eller aldrig med mig. För jag minns hur jobbigt det var att börja om från att inte ha blöjbarn och sova på nätterna och sen få en liten till. Vet inte vad jag ska göra. När jag försöker ta upp det med honom så undviker han det hela tiden...

• Svar på tråden jag är redo för ett barn till..
  • Anonym (aldrig?)

Det kanske är bäst att stanna vid 3 då? Om du nu inte har hunnit med hus, körtkort och annat. Han verkar ju inte tycka det är så viktigt med ett eget barn heller.

• Anonym ("..)

Förhållandet är ju helt nytt! Ta det lugnt! Är det så viktigt att få barn nu att du gärna riskerar att bli ensamstående med 3 barn med 2 olika pappor?

Din nya pojkvän verkar vettig. Körkort, hus och en trygg ( långvarig) relation är saker som kan göra livet mycket bättre för dina och era barn. Dessutom måste de barn du redan har få landa i separationen och få en chans att lära känna din nya kille innan du vänder upp och ner på deras värld ( igen) med ett barn till. Att säga " nu eller aldrig" till sin nyblivna pojkvän känns ganska oansvarigt, utan en tanke på barnens bästa.

• immortalized

Är så här att jag och min nya kände varandra sen tidigare. Då vi gått i samma klass i högskolan. Han kände även mina barn innan vårt förhållande började I vintras pratade vi om barn och framtiden och då sa han att han ville börja försöka nu i augusti men som det verkar nu så har han ändrat sig. Och jag känner att det är nu eller aldrig då jag inte vill börja om senare . Han vet om detta och förstår det men samtidigt som han vill ha barn själv och tidigare sagt att han vill börja försöka och nu vill han vänta. Vet liksom inte vad jag ska säga åt honomdå han kommer komma om några år och säga att han är redo och då är risken stor att jag inte vill börja om. Nån som kännt likadant?

Svar på tråden jag är redo för ett barn till..