• e linnea

Pergotime 2014 följas åt?

Vi har försökt blivit gravid i snart 2 år. Vi sökte hjälp efter att vi hade försökt blivit gravid i ca 1,5 år och nu har jag precis avslutat min första enkel kur med pergotime. Har väldigt sällan ägglossning då jag har extremt oregelbunden mens. Nu hoppas jag att pergotime ska funka

Vill gärna veta fler som är i samma situation och vill följas åt till +:et

• Svar på tråden Pergotime 2014 följas åt?
  • e linnea
    Jesso83 skrev 2014-07-14 10:05:17 följande:

Tack e linnea. smile1.gif Det hoppas jag med. Vi har gjort det gyn läkaren sa till oss men hon kunde inte lova att det skulle fungera.

Det är klart man inte vill ge upp. Det känns hopplöst här med ibland, vi har väntat så länge och försökt utan resultat.

Hoppas att det fungerar för er snart smile1.gif

Vi får hoppas på det
  • Hearts76

Jag har fått tre barn med Pergo, det tog sig på femte, fjärde och tredje kuren. Alla dubbelkurer. Har mens 6-8 gånger per år och sällan äl, troligen pco. Ska börja om i augusti :)

• Jesso83

Första kuren med Pergo avlutad. Var på vul, allt såg mycket bra ut. En äggblåsa på vä sida som var 26 mm. Två äggblåsor på hö sida. Den största var 24 mm. Jag märker väldigt mycket av ägglossning i normala fall. När vi var inne på första kontroll för några månader sedan hade jag en äggblåsa som var 8 mm och den märkte jag av. Jag kan lova att jag har haft mycket ont i magen och ryggen vid denna ägglossning. Jag har inte haft några ägglossnings flytningar? (Vilket jag tycker är konstigt). Min ägglossning slutade idag och nu känns det ett tryck under naveln lite åt hö. Bara att vänta och se vad som händer. Jag ska ta ett venprov på dag 20 (progresteron) för att se om jag hade ägglossning eller om det var något annat som gjorde så fruktansvärt mycket ont. Jag har testat med ägglossningstestet för att se om jag hade ägglossning. Jag hoppas jag kan lita på dom men man vet aldrig.

• Hormonhäxan

Hej!

Hoppar in väldigt sent här men är nyfiken på hur det har gått för er andra?

Första tabletten på första pergo-kuren idag. Har pco och löjligt oregelbunden mens. Efter jag slutade med p-piller ville den inte komma tillbaka alls så fick sätta igång den med provera.

/Hormonhäxan

• Lotten
    Jesso83 skrev 2014-07-20 01:50:05 följande:

Första kuren med Pergo avlutad. Var på vul, allt såg mycket bra ut. En äggblåsa på vä sida som var 26 mm. Två äggblåsor på hö sida. Den största var 24 mm. Jag märker väldigt mycket av ägglossning i normala fall. När vi var inne på första kontroll för några månader sedan hade jag en äggblåsa som var 8 mm och den märkte jag av. Jag kan lova att jag har haft mycket ont i magen och ryggen vid denna ägglossning. Jag har inte haft några ägglossnings flytningar? (Vilket jag tycker är konstigt). Min ägglossning slutade idag och nu känns det ett tryck under naveln lite åt hö. Bara att vänta och se vad som händer. Jag ska ta ett venprov på dag 20 (progresteron) för att se om jag hade ägglossning eller om det var något annat som gjorde så fruktansvärt mycket ont. Jag har testat med ägglossningstestet för att se om jag hade ägglossning. Jag hoppas jag kan lita på dom men man vet aldrig.

Spännande! Hur har det gått? :)

Jag väntar in ägglossning nu, borde vara inom några dagar här.
  • Jesso83

Lotten.

Jag har ätit Pergotime i tre cyklar nu och har inte gett nå resultat. Väntar på mensen nu. Ska höra av mig till fertilitetmotagningen. Vi ska prova något annat.

• Lotten
    Jesso83 skrev 2014-09-15 21:37:07 följande:

Lotten.

Jag har ätit Pergotime i tre cyklar nu och har inte gett nå resultat. Väntar på mensen nu. Ska höra av mig till fertilitetmotagningen. Vi ska prova något annat.

Inget resultat på första. Fick mens idag. Fan vad detta tar på en. Månad efter månad!
  • Jesso83
    Lotten skrev 2014-09-16 19:10:34 följande:

Inget resultat på första. Fick mens idag. Fan vad detta tar på en. Månad efter månad!

Tråkigt att det inte tagit sig på första, jag förstår din känsla. Det känns ibland hopplöst när det inte tar sig. Det är grymt psykiskt påfrestande. Jag väntar på mensen som ska komma den 23/9

Jag hoppas det tar sig för er snart. :)
  • Lotten
    Jesso83 skrev 2014-09-21 21:52:43 följande:
    Tråkigt att det inte tagit sig på första, jag förstår din känsla. Det känns ibland hopplöst när det inte tar sig. Det är grymt psykiskt påfrestande. Jag väntar på mensen som ska komma den 23/9

Jag hoppas det tar sig för er snart. :)
    Tack det gör det nog. Mensen var dock inte som den brukar vara. Väldigt sparsam. Och har väldigt synliga blodådror på brösten som också går ut mot armarna/axlarna. Inte lika sugen på mat och ibland ont i magen. Vi får se om det är ngt.
  • Jesso83

Hur går det för er? Vi ska gå göra en provrörsbefruktning så vi står nu i väntelistan. Inom 3 månader sa de när jag fick samtalet. Gissa om vi väntar nu ????

• MiaIa90

Hej hoppar gärna in här.
    Jag har nu tagit min sista tablettt av Letrozole så väntar nu på att se hur de går och att göra ul.

Svar på tråden Pergotime 2014 följas åt?