• Tigerlilja86

    10 personliga frågor :)

    Jag håller på att träffa en kille!

    Nu ska jag komma på 10st frågor jag vill veta om honom.

    Men kan inte komma på någon bra/rolig/personlig etc etc som är spännande att veta!
    Han sa att jag får ställa precis vad som helst hur personligt det än är hehe ;)

    Va hade ni ställt för frågor?

  • Svar på tråden 10 personliga frågor :)
  • EliseHjalmar

    Har du varit förlovad? Gift? Sambo? Vad är den värsta egenskap hos en person? Hur ska du rösta i höst (den borde du ställa först)

    Vilken egenskap är du mest nöjd med hos dig själv? Minst nöjd med?

  • Kereza

    Vill du ha barn? När, om så? (Viktig fråga för mej - jag skulle aldrig inleda ett förhållande med någon som ville ha barn, hur kär jag än var - och jag vet att motsatsen gäller för många andra, så det är en viktig fråga för det flesta)  

    Hur ser din sexdrift ut, matchar den min, eller kommer det bli ett problem med att en vill mer än den andra? (Viktig fråga; det går att undvika MYCKET sorg, frustration och missförstånd om man är på det klara med sin sexdrift Efter förälskelsefasen tagit slut, så att ingen tror att kärleken är över bara för att sexet minskar) 

    Vad i ditt liv ångrar du mest? (Dvs, vad har du gjort som varit dumt - ger en hint om vilken typ av svagheter personen kan ha; dålig planering, tanklöshet, själviskhet, kass framförhållning, dålig självmotivering - that sort of thing)

    Vad är din framtidsdröm? (Om partnern drömmer om att jobba med hjälparbete eller militärt - bara som exempel - så är det bra att veta; förhållandet Kommer ta färg av att partnern försöker uppfylla sin dröm - och om den drömmen är inkompatibel med ens egen, då kan det leda till slitningar)

    Om pengar inte var ett issue, var skulle du helst bo? (Om partnern drömmer om att flytta till Uganda och man själv vill bo i skärgården i Sverige, så kommer man få kompromissa rätt STORT för att båda ska bli nöjda) 

    Hur är din relation med dina föräldrar? (Ofta en bra ledtråd till eventuella psykiska issues; min partner, t.ex, har en far som utnyttjade min partners syster - min partner har Ingen kontakt med sin far, usel kontakt med sin mor, som han anser svek systern iom att inte ingripa, och därmed finns det en hel del baggage där- vilket är bra att veta)

    Vad gör dej lycklig? (SJUKT bra att veta - för det hjälper en att stötta och uppmuntra sin partner, att ha ett hum om hur man kan ge partnern ny energi i jobbiga tider, och hjälpa partnern må bra)

    Hur reagerar du på stress och besvikelser, blir du aggressiv, trött, apatisk, handlingsförlamad, annat? (Också bra att veta; om partnern blir apatiskt, t.ex, så kan man stötta på ett annat sätt, istället för att misstänka att det är man själv som orsakat problem - dessutom pekar det på självkännedom att ha koll på detta) 

    På vilket sätt gör jag dej lycklig, vad tillför jag i ditt liv? (För att känna att man är uppskattad som person, och veta att man är vald för den man är, snarare än ett resultat av att partnern vill ha "någon, vem som helst" )

    Vad gillar du att göra med mej, vad får dej att känna som att vi har något gemensamt som du uppskattar? (För att man ska ha ett hum om hur man interagerar på ett givande sätt, och för att känna sej trygg med att det man gör är bra - min partner tycker om att sitta i soffan och kramas, och han tycker om när vi går till parken och ritar och skriver - JAG trodde alltid att han tyckte jag var sjukt tråkig, men det visade sej att han trivdes bra med att vi sällan "gör" saker, utan bara tar det lugnt och ÄR)

    Troligen skulle jag, eftersom jag är pälsdjursallergiker också fråga om han kunde tänka sej leva utan djur eller om det vore en dealbreaker, men det är ju just för att jag ÄR allergisk det, och inte vill bli lämnad för en katt efter ett år eller två ;) 

Svar på tråden 10 personliga frågor :)