Tvingas sluta tvärt med antideppresivt
Hej!
Jag började äta mianserin mylan i slutet på förra sommaren. Äter en dos på 60mg.
Sist jag hämtade ut min medicin var receptet slut. Dessvärre glömde jag bort att ring och boka tid hos läkaren på psyket för jag och pojkvännen var bortresta. När jag kom hem insåg jag till min fasa att jag bara hade nån enstaka tablett kvar. Jag ringde läkaren direkt i måndags i ren panik och berättar situationen. Hon Jag pratade med säger att det inte finns någon läkartid alls. Hela juli är uppbokat och att jag får skylla mig själv som inte tänkte på det lite tidigare när jag säger att det är ju farligt att sluta så tvärt.
Jag har nu googlat litegrann på vad som händer när man slutar så tvärt och jag är nu livrädd. Eftersom jag var ganska svårt deprimerad och hade varit det i väldigt många år så verkar det som att jag är körd nu. Åt även mianserinet för mina sömnbesvär som jag också lider av.
Vad kommer hända?! Jag har läst om massa hemska utsättningssymptom och med tanke på hur jag har mått innan verkar det som att detta inte kommer sluta bra!
Snälla, vad kan jag göra?! Jag har precis tagit studenten och har fått ett jättebra sommarjobb! Jag vill inte sumpa detta! Helst eftersom det går så bra nu på jobbet och jag har varit så dålig att jag inte ens klarat av praktik i skolan innan.