• pialotta

Tipsa mig om boende, aktiviteter och smultronställen mellan Varberg och Örebro

Vi ska snart bege oss iväg på en två veckors semester i Sverige. Nu är det så att vi vår sista vecka lämnar Varberg fredagmorgon, åker förbi Gekås och sedan tar planerna slut tom måndag då vi ska vara i Örebro. Nu behöver vi tips på aktiviteter, boende och mysiga ställen som ligger på väg mellan Varberg och Örebro. Vilken väg vi åker är inte så noga men vi vill inte åka söderut från Varberg utan närma oss Örebro i alla fall.

Vi kan tänka oss hotell, stuga eller tält.

Vi tar tacksamt emot era tips!

• Svar på tråden Tipsa mig om boende, aktiviteter och smultronställen mellan Varberg och Örebro
  • Vichy

Tja, rakaste vägen är ju via Göteborg-Vårgårda-Vara-Skara-Mariestad-Örebro..
    Sen beror det ju på om ni vill ha mer gratis/billiga tips eller om det inte spelar så stor roll. Vilken ålder är de resande i? Är det barnfamilj eller vuxna, tonåringar?

Vill man göra en avstickare från förslagsvägen kan jag rekommendera Lysekil och Smögen! 
    Bo kan man göra på mitt favorit smultronställe, Bokenäs! 
    Tidigare semesterort för Volvoanställda men är nu öppet för alla! 
    Fantastiska små lägenhetshus halvt insprängda i berget och med utsikt över en vik i havet! Passar både för familjerna och för vuxna. Finns nuförtiden även ett spa på området!

• pialotta

Tack för tipset!

Vi är en familj på fyra med två barn i åldrarna 5 och 7 år. Vi tar gärna emot både billiga tips, men andra alternativ är inget hinder.

• Elsis

Åker ni längs E20 mot Örebro är barnens minikanal vid Götakanal utanför Mariestad roligt att besöka. För en liten peng hyr barnen en båt som de kan låta åka i den lilla kanalen som föreställer en del av den riktiga kanalen:)

Svar på tråden Tipsa mig om boende, aktiviteter och smultronställen mellan Varberg och Örebro