• mittemellan

    Mammaledig i Sommar -Göteborg

    Hej! Jag är en tjej på 26 år som är hemma med min 1-åring och väntar 2:an i november. Vill gärna träffa andra mammor att umgås med i sommar och såklart efter sen också. Vi bor vid kvillebäcken på Hisingen men har inga problem att ta oss någonstans. Vore kul att hitta på lite utflykter med andra mammor och barn

  • Svar på tråden Mammaledig i Sommar -Göteborg
  • Gardiner

    Hej!

    Jag är 25 och är också föräldraledig, men kommer tyvärr inte vara hemma så mycket i Göteborg under sommaren. Men från och med i höst kommer jag vara hemma i Göteborg. Jag fick barn aug 2012 och nov 2013, alltså med samma intervall som du kommer få :) Jag bor också på Hisingen.

  • mittemellan

    Hej, va kul med svar! Och att du har barn med samma mellanrum. Hur har det varit? Ät lite rädd, haha Vi träffas gärna i höst också!

  • Gardiner

    Det var svårare i början och lättare nu när första barnet har blivit mer självständigt. När barn 2 kom hade inte barn 1 ännu lärt sig somna själv i spjälsängen. Första veckorna väckte de varandra på nätterna men sedan vande de sig med att sova trots att den andra var ledsen. Men det är jätteroligt nu när de har blivit lite äldre och samspelar med varandra. De tycker om att krama varandra :)


    Har du flickor eller pojkar? Jag har två flickor.

  • Gardiner

    Kan tillägga att det underlättade att barn 2 är ett väldigt lungt barn som inte kräver att bli buren hela tiden. Jag tycket omställningen var mycket större från 0 till 1 barn än från 1 till 2 barn. Mycket går på rutin. Barn 2 har också tyckt det varit roligt att titta på när barn 1 leker. Upplevde att första barnet lättare blev uttråkad när hon var ensam.

  • MallanQ

    Hej!

    Jag skulle också vilja träffa andra mammalediga:) Jag är 29 år och hemma med våra lilla tjej på två månader:)

    Vi bor på högsbohöjd men vi är rörliga och det går ju bussar;)

  • mittemellan
    Gardiner skrev 2014-07-09 12:08:08 följande:

    Kan tillägga att det underlättade att barn 2 är ett väldigt lungt barn som inte kräver att bli buren hela tiden. Jag tycket omställningen var mycket större från 0 till 1 barn än från 1 till 2 barn. Mycket går på rutin. Barn 2 har också tyckt det varit roligt att titta på när barn 1 leker. Upplevde att första barnet lättare blev uttråkad när hon var ensam.


    Skönt att höra, alla pratar ju om tvåbarnschocken annars! Jag kan tänka mig att när det är så tätt mellan så är det bara att köra, man har liksom inte hunnit glömma så mycket Har en flicka, bebis i magen ville inte avslöja sig på RUL så det får bli en överraskning!
  • mittemellan
    MallanQ skrev 2014-07-10 21:52:35 följande:

    Hej!

    Jag skulle också vilja träffa andra mammalediga:) Jag är 29 år och hemma med våra lilla tjej på två månader:)

    Vi bor på högsbohöjd men vi är rörliga och det går ju bussar;)


    Va kul! Vi kan ju träffas allihopa efter sommaren! Trodde jag skulle ha en tom sommar för min man är inte ledig så mycket men jag har fått planer allt eftersom
  • Gardiner
    MallanQ skrev 2014-07-10 21:52:35 följande:

    Hej!

    Jag skulle också vilja träffa andra mammalediga:) Jag är 29 år och hemma med våra lilla tjej på två månader:)

    Vi bor på högsbohöjd men vi är rörliga och det går ju bussar;)


    Hej!

    Ser fram emot att träffa er efter sommaren :)
  • mittemellan

    Hej!

    Absolut. Just nu är jag på Irland men kommer hem i slutet av nästa vecka. Så vi kanske kan planera in något veckan efter?

  • Gardiner

    Hej igen!

    Jag har inskolning på förskola denna vecka, så lite ovisst hur mitt schema ser ut.

    Var och när skulle vi kunna träffas? Det beror ju hur man träffas, om det passar att jag tar med 2-åringen eller om det är bättre att passa på när hon är på förskola.

  • Gardiner

    Min äldsta går på förskola tis-tors 9-14.

    Om vi ska ta en tid när hon kan vara med är det nog bäst att träffas ute på en lekplats? Går eller kryper din 1-åring?

Svar på tråden Mammaledig i Sommar -Göteborg