• Miss FF

Är det livmoderinflammation?

Hej!
    Min 8 år gamla fralla-tik avslutade förra veckan sitt ovanligt långa löp. Höglöpet startade ca dag 19 och de sista dagarna blev det mer gult i trosan. I fredags var de lika och luktade väldigt illa. Hon har hela tiden mått toppen. Ringde då vet som gav rådet att hålla ögonen öppna under helgen efter minsta förändring i mående eller ökad törst osv och då uppsöka vet. Idag mår hon lika bra men har fortfarande dessa obehagliga flytningar, nu helt luktfria dock.
    Har väl inget med saken att göra kanske, men innan det här löpet hade hon senaste för minst 15 mån sen.
    P.g.a. ekonomin just nu kan jag inte åka till vet "bara för att". Och tro mig, det svider.

Någon som varit med om liknande? Vill höra era råd och erfarenheter!

• Svar på tråden Är det livmoderinflammation?
  • Majsan70

Precis så var det för min tik förra året. Bara att åka in och vi hade tur så det räckte med antibiotika behandling på henne.  Vi väntar just nu på nästa löp eftersom hon alltid haft 1 år mellan sina. Jag har en känsla av att det blir samma nu då hon ändå är 12 år gammal.

Andra symptom var ökad törst och därmed ökad urinering. 

• Anonym (ml)

Vår tik var inte ens törstig, så lita inte på det alltid. Även om det är vanligt.

Hade det visats sig på proverna efter operationen att det inte var livmodersinflammation, hade vi INTE fått ut någonting från försäkringen fick vi veta. Men det var livmodersinflammation.

• Dexter dot com

Jag hade inte vågat chansa då många Pyo är helt tysta utan symptom och livmodern brister och då går många hundar inte att rädda.
    Syrrans hund är nyss opererad Hon visade inga symptom alls och ändå var hon rejält inflammerad när dom öppnade henne.
    Åk in, det blir alltid dyrare att vänta och jag tror inte du vill leva med att du utsatte din hund för plågor och kanske död pga ekonomi.

Svar på tråden Är det livmoderinflammation?