• kotten86

Medicinsk abort! Behöver hjälp!!

Nu ligger man på sjukhuset för att göra en medicinsk abort pga rester kvar i livmodern.
    Tog 3 cytotec kl 08:00 och redan efter 20 min var smärtan enorm i livmodern , kändes som att föda barn. Och att ryggraden skulle gå av!????
    Fick 2st tramadol som hjälpte effektivt mot enorma smärtan.
    Nu känner jag lätta sammandragningar och typ lättare mensvärk,yrsel och har frossa. Men inga blödningar än!
    Vilket förbryllar barnmorskorna????
    Jag menar får alla verkligen biverkningen att man börjar blöda av cytotec ? Jag har aldrig gjort det någonsin.
    Nu vill dom att jag ska röra mig så sammandragningar bli mer. Blir ju lätt med yrsel .
    Men nu frågan ni andra hur snabbt svarade ni på cytotec !? Finns det inga fall där få personer inte får någon blödning. Jag menar det är trots allt bara en biverkning som inte alla kan få om man tänker realistisk?!

• Svar på tråden Medicinsk abort! Behöver hjälp!!
  • Anonym (V)

Jag fick bara en liten blödning på sjukhuset, eller som en vanlig mens som varade en timme. Det tog några timmar innan det kom igång.

Resten kom ut efter ca två veckor plötsligt.

• lnzmra

Hej, beklagar att du måste gå igenom det!
    Jag gjorde ett sent avbryta de och det tog totalt 10,5 timme för mig.. Blödde inget heller, det hjälper att röra sig då kom det igång för mig, skit jobbigt då jag spydde och va yr.. Kämpa på!!

• kotten86

Hur många timmar ungefär?

Min livmoder har försökt att få ut resterna sen i måndags kväll efter min kirurgiska abort.

Från måndag vid 18:00 till tisdag 21:00.

Och nu igång igen. Nåt som är fel för den försöker verkligen och de känns precis som när man ska föda barn. Krystar och krystar men det fungerar inte:(

• kotten86

Jo jag går här i korridoren på sjukhuset även om hela korridoren snurrar ser det ut som^^. Sprungit in på toan 5 ggr och krystat då värkar kommer men tyvärr ingen blödning.

Ska försöka snurra iväg på en längre promenad , lite läskigt att knata iväg ensam . Är ju rätt hög av tramadolen! Men så chokladsugen så måste ha marabou haha.

• kotten86

Nu har det gått 6 Tim sen första dosen cytotec och 2 tim sen min andra kur cytotec. Totalt fått i mig 6 tabletter. Inget händer mer än vitt slem som rinner ut och smärtor från helvete. Somnar mellan varje värk , så slut psykisk och fysisk. Blodtrycksfall varje gång jag ställer mig upp och orkar fan inte röra mig .

Nu vill läkaren ge mig ännu mer cytotec men jag känner att min kropp är för utmattad! Kan man börja ställa krav nu?:(

• Anonym (V)
    kotten86 skrev 2014-07-09 13:36:42 följande:

Nu har det gått 6 Tim sen första dosen cytotec och 2 tim sen min andra kur cytotec. Totalt fått i mig 6 tabletter. Inget händer mer än vitt slem som rinner ut och smärtor från helvete. Somnar mellan varje värk , så slut psykisk och fysisk. Blodtrycksfall varje gång jag ställer mig upp och orkar fan inte röra mig .

Nu vill läkaren ge mig ännu mer cytotec men jag känner att min kropp är för utmattad! Kan man börja ställa krav nu?:(

Vad för krav?

Tycker du ska försöka lita på läkarna, de vill ditt bästa!

Lycka till!
  • kotten86

Nu har jag tagit mer cytotec och känner ingenting, lite lätt mensvärk.Gått 3Tim. Så sammanlagt idag har jag ätit 7st utan att fått någon blödning , bara slem som rinner som en flod mellan benen .På 3 dygn nu har jag fått 11cytotec. Så blev hemskickad.

Dom ville inte göra akutskrapning för dom anser att de cytotec kommer lösa allt. Och att det är onödigt!

Fått en tid på tisdag för en koll och se om det är kvar och börja med cytotec igen.

Om jag får feber, för mycket blod eller mer smärtor så ska jag söka in akut igen*suck*

Ända cytotec har hjälpt mig emot är att min halsbränna är borta och magkatarren. Och gett mig en mega förstoppning. Tack sjukvården. Att ni är så snåla som vägrar göra en akut skrapning.

Har rört på mig,sprungit i trappan, trillat när yrsel kom på för hårt, men Nix . Nu är det bättre att jag får en infektion för då måste dom göra en skrapning på direkten!

• isabellab

En skrapning vill man helst undvika många gånger. Det KAN ge problem i framtiden.

Hoppas att allt löser sig för dig.

• nemoguce

Hej !!fick tid till abort den 25/7 om två veckor do ska jag va vecka 7??Har aldrig gört abort inan vad e det som geller.medicinsk eller kirurgisk

• kotten86
    nemoguce skrev 2014-07-10 11:42:52 följande:

Hej !!fick tid till abort den 25/7 om två veckor do ska jag va vecka 7??Har aldrig gört abort inan vad e det som geller.medicinsk eller kirurgisk

Ja nu efter jag har genomgått både kirurisk och medicinsk . Så tycker jag fortfarande kirurisk abort är bäst.

Medicinsk abort gör så himla ont och påminner om förlossningssmärtor helt klart.

Även om folk tycker att det är mer naturligt m.m så är cytotec än farlig medicin.

Som egentligen inte ska användas som en abort medicin utan det är en magsårsmedicin.

Dessutom funkar de ej för alla, vissa reagerar inte på medicinen . Det är av biverkningarna man får missfallet av :
  • Anonym (V)
    kotten86 skrev 2014-07-10 12:46:11 följande:

Ja nu efter jag har genomgått både kirurisk och medicinsk . Så tycker jag fortfarande kirurisk abort är bäst.

Medicinsk abort gör så himla ont och påminner om förlossningssmärtor helt klart.

Även om folk tycker att det är mer naturligt m.m så är cytotec än farlig medicin.

Som egentligen inte ska användas som en abort medicin utan det är en magsårsmedicin.

Dessutom funkar de ej för alla, vissa reagerar inte på medicinen . Det är av biverkningarna man får missfallet av :

Jag fick inte ont alls, det är väldigt individuellt. Vissa får fruktansvärt ont, andra känner i princip ingenting. För mig var det som en mens.

Om man tänker på framtiden så är medicinsk att föredra då en kirurgisk kan lämna ärr som kan göra det svårt att bli gravid/påverka risken för utomkvedshavandeskap.

Har precis gått igenom hela den snurrar och det första som läkarna frågar är om man genomgått en kirurgisk abort. Riskerna är så klart små, men jag skulle alla gånger välja medicinsk med mina erfarenheter.
Svar på tråden Medicinsk abort! Behöver hjälp!!