• Freckels

Natta 2 åring

Hej!
    Vi har en tjej som precis fyllt 2 år.
    Vi har alltid lagt henne i sin spjälsäng, sagt god natt och sen har hon somnat själv på tio minuter när vi lämnat rummet.
    En kväll stannade jag kvar lite längre och klappade henne i håret. Sen den kvällen skriker hon efter mig och vill att jag ska klappa. 
    Problemet är bara att hon har svårt att sova med mig där inne och det tar lååång tid för henne att somna. Då blir hon ju trött dagen efter när hon ska upp tidigt.

De kvällar jag inte är hemma lägger pappan henne och hon somnar själv utan problem.

Nu ska vi byta från spjälsäng till juniorsäng. Tänkte att jag då kunde försöka ändra nattningsrutinerna.
    Någon som har någon idé hur?

• Svar på tråden Natta 2 åring
  • Annelie 76

Det spelar inte så stor roll vad du gör bara du gör nåt du kan stå ut med ett bra tag framöver. Klappa på håret var ju ett misstag när du inte är beredd att göra så varje gång. Så tänk efter vad du kan vara beredd att göra varje dag i en kvart, tjugo minuter så har du en bra rutin sen.

• Freckels
    Annelie 76 skrev 2014-07-09 14:39:56 följande:

Det spelar inte så stor roll vad du gör bara du gör nåt du kan stå ut med ett bra tag framöver. Klappa på håret var ju ett misstag när du inte är beredd att göra så varje gång. Så tänk efter vad du kan vara beredd att göra varje dag i en kvart, tjugo minuter så har du en bra rutin sen.

Men jag tänker att jag på något vis måste tillbaka till ett snabbt god natt och att hon somnar själv eftersom det bara gör henne pigg att ha mig där..
  • Freckels

Någon som har erfarenhet?

Tänker att jag kanske kan trötta ut henne ordentligt (typ gå till badhuset) så att hon somnar på en gång. Om jag lyckas göra det nån vecka kanske vi är tillbaka i gamla rutinerna igen?

Svar på tråden Natta 2 åring