• Nixon3

Muslimsk tjej fick inte bada idag !

Blir så besviken och faktiskt sårad när jag var på stranden idag.

Det kommer ner 4-6 tjejer varav en tjej var muslim.
    Hon hade heltäckande kläder och sin schal för att dölja håret.
    Kompisarna kom i shorts och linne.
    Svenska tjejerna slänger av sig kläderna och badar i bikini och ngn hade baddräkt, pang rakt ut i vattnet och leker.
    Muslimska tjejen sitter på stranden och ser ledsen ut.
    Jag ligger kanske 10-15 m ifrån gruppen av "vildhönorna "
    Hör konversationen tjejerna emellan, de vill få sin väninna att låna en av tjejernas baddräkt och gå ner och svalka sig.

Hon förklarar att det är OMÖJLIGT för mig att göra så, drar skam över familjen och pappa skulle bli " skogstokig " på mig, Jag vågar inte men jag vill sååå gärna bada.

Kan inte du muslimska man eller kvinna förklara för mig vad som är så farligt att låta sin dotter bada på en publik badstrand !!

Är inte detta barnmisshandel !

• Svar på tråden Muslimsk tjej fick inte bada idag !
  • Esma Sultan
    Hugful80 skrev 2014-07-15 21:08:09 följande:
    Koranen
    Var i Koranen? Finner inte det så var snäll och hänvisa till versen.
  • Muslimsktjej
    Hugful80 skrev 2014-07-15 21:08:09 följande:
    Koranen
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
    Ge mig gärna en vers där Gud säger i Koranen att profeten Muhammed (S) är det. :)
  • Anonym (muslimah)
    Hugful80 skrev 2014-07-15 21:12:17 följande:

Men varför drar du upp svenska pedofiler? Träffade jag en öm tå eller? Jag har inte påstått något om att det inte finns svenska pedofiler, eller hur? Kan du förklara hur de svenska pedofilerna påverkar bärandet av heltäckande klädsel av muslimska barn?

Öm tå??? Kom över dig själv! Så pedofiler finns bland svenskar också, men så bra att du är medveten om det, vem är deras föredöme då ? Eller är du medveten att pedofili är en sjuk avikelse? Vad har klädseln med pedofili att göra? Menar du att klädseln påverkar hur män agerar? Alltså skyller du på kvinnan ifall hon blir våldtagen ute pga att hon bar fel klädsel?   Vem är den sjuke här egentligen???

Var i Koranen står det om godkännande av pedofil? Annars är du bara en lögnare !
  • Mimosa86

Stackars tjej... Det är en mänsklig rättighet att få bada. Varför krångla till livet så. Vi lever bara en gång, varför inte bara älska istället för att härska?

• ica
    Mimosa86 skrev 2014-07-17 18:58:15 följande:

Stackars tjej... Det är en mänsklig rättighet att få bada. Varför krångla till livet så. Vi lever bara en gång, varför inte bara älska istället för att härska?

Sen undrar jag över dessa mammor i tält med små barn som badar. Hur har de tänkt agera om deras barn skulle drunkna?
  • Anonym (muslimah)
    ica skrev 2014-07-20 06:48:59 följande:

Sen undrar jag över dessa mammor i tält med små barn som badar. Hur har de tänkt agera om deras barn skulle drunkna?

Vad menar du? Tror du inte att de skulle agera för att de har mer kläder på sig än dig? Tror du att handelsförlamning sitter i kläderna du bär?
  • Johan75
    Alla agerar väl olika? Om barnet de facto drunknar så tror jag dock att de flesta skulle bli väldigt ledsna, precis som mammor i alla kulturer och kläder. 
    Behold, i come as a thief.
  • ica
    Anonym (muslimah) skrev 2014-07-21 06:17:55 följande:
    Vad menar du? Tror du inte att de skulle agera för att de har mer kläder på sig än dig? Tror du att handelsförlamning sitter i kläderna du bär?
    Nej, det sitter inte i kläderna. Men det är svårare att rädda en drunkande fullt påklädd än badklädd. Och ofta är det väldigt bråttom.
    Sen är ju tyvärr simkunnigheten lägre bland vissa grupper.
    Johan75 skrev 2014-07-21 11:56:14 följande:
    Alla agerar väl olika? Om barnet de facto drunknar så tror jag dock att de flesta skulle bli väldigt ledsna, precis som mammor i alla kulturer och kläder. 
    Jag har väl inte sagt att de inte blir ledsna.
    Det har varit fall där utländska föräldrar trott att det finns livräddare som sköter livräddandet. Här har vi väl en förväntan att föräldrar håller koll på ungarna i vattnet.
  • Johan75
    ica skrev 2014-07-22 07:24:42 följande:
    Jag har väl inte sagt att de inte blir ledsna.
    Nej, men du verkade undra.

• ica
    Johan75 skrev 2014-07-22 09:08:21 följande:
    Nej, men du verkade undra.
    Då har du tolkat in nåt alldeles eget.
  • Johan75
    ica skrev 2014-07-23 19:51:22 följande:
    Då har du tolkat in nåt alldeles eget.
    Vad skulle det vara? Du skrev en mening och avslutade med ett frågetecken. Jag tog detta som en fråga eller undran. 
  • ica
    Johan75 skrev 2014-07-23 22:35:55 följande:
    Vad skulle det vara? Du skrev en mening och avslutade med ett frågetecken. Jag tog detta som en fråga eller undran. 
    Min undran var hur de ska kunna rädda sitt barn ifall det håller på att drunkna. Det är svårt nog utan massa kläder som är i vägen.
  • Esma Sultan
    ica skrev 2014-07-24 05:58:19 följande:
    Min undran var hur de ska kunna rädda sitt barn ifall det håller på att drunkna. Det är svårt nog utan massa kläder som är i vägen.
    Sunt förnuft snälla du. Även en kvinna i nigab och hijab har det. Se gärna kort-filmen jag länkar.

">

• Anonym (Bada)
    Esma Sultan skrev 2014-07-24 21:45:15 följande:
    Sunt förnuft snälla du. Även en kvinna i nigab och hijab har det. Se gärna kort-filmen jag länkar.

">

Du har aldrig arbetat som badvakt hör jag !
    En person med kläder är fruktansvärt tungt att rädda, som om det bara gäller tio meter att simma med.
    lev i verkligheten och titta inte på massadumma filmer.
  • Johan75
    Anonym (Bada) skrev 2014-07-24 23:14:45 följande:
    Du har aldrig arbetat som badvakt hör jag !
    En person med kläder är fruktansvärt tungt att rädda, som om det bara gäller tio meter att simma med.
    lev i verkligheten och titta inte på massadumma filmer.
    Kan du utveckla vad i ditt resonemang som motsäger det Esma Sultan påstår? 
  • Anonym (Bada)
    Johan75 skrev 2014-07-25 10:30:58 följande:
    Kan du utveckla vad i ditt resonemang som motsäger det Esma Sultan påstår? 
    Om du inte förstår detta, så kan du drunkna !
  • Johan75
    Anonym (Bada) skrev 2014-07-25 19:20:33 följande:
    Om du inte förstår detta, så kan du drunkna !
    Wow, touché. 
  • pluvdo

Om det verkligen var så att hon inte fick bada så är ju det synd. Men det är faktiskt möjligt att hon inte ville också. Att hon inte trivs med sin kropp eller så, men inte vill säga det och då är det enklare att säga att hon inte kan bada av religiösa skäl.

Jag hade en period i början av tonåren då jag inte alls ville ha baddräkt inför skolkamrater och så eftersom jag var typ den enda som var överviktig, så jag skyllde på allt möjligt för att slippa. Minns fortfarande ett besök till ett äventyrsbad då jag var runt 13. Jag, som egentligen älskade att bada, satt fullt påklädd och tittade på när alla andra hade roligt. Skyllde på att jag hade ont i örat eller något och inte ville få vatten i det. När sanningen egentligen var att jag inte vågade visa mig i baddräkt. Men det ville jag inte säga. Såhär efteråt så tror jag att lärarna nog förstod det ändå.

Svar på tråden Muslimsk tjej fick inte bada idag !