• NickeBabar

Bärsele/sjal

Först och främst kan jag tänka mig båda men de ska vara svala att ha på sommaren.

Sen när det kommer till bärsele så är vändning av barnets riktning ett måste. D.v.s att barnet ska både kunna sitta mot den som bär samt bort från den som bär. Den ska helst vara ergonomisk och sval.

Har kollat på ergobaby 360 men vet inte om den är så bra då det inte finns så många recensioner på den. Tveksam till babybjörn. Båda föräldrar är smala och relativt korta, ca 1.70 som mest i längd. barnet väger just nu ca 3.5kg

Gällande sjal så har jag absolut ingen uppfattning alls då de flesta trådar är hur gamla som helst (ca 1år ;) ).

Tackar på förhand!

• Svar på tråden Bärsele/sjal
  • Flickan och kråkan

Det är ju väldigt få ergonomiska bärselar där barnet kan sitta framåtvänt just för att det är svårt att få till en position som är ergonomisk för barnet i den positionen. Man kan dock alltid bära i "buddha-position" framåtvänt som man kan göra i sjal. Då har barnet rundad rygg och knäna över höften på riktigt sätt. Det är däremot inte så bekvämt för bäraren. Barnet måste vara stadig i nacken innan man bär så. Jag hade dock inte "snöat in" på att barnet måste kunna sitta framåtvänt för det är så oerhört begränsande och det är oavsett en så väldigt kort period som det överhuvudtaget - om ens alls - är aktuellt. Finns så många jättebra ergonomiska bärselar......där barnet inte kan sitta framåtvänt (förutom i buddha då så klart ).

Om ni inte är vana sjalbärare/sjalknytare så skulle jag satsa på en looma sino alternativt mam eco. Båda trikåsjalar. 

• Samboo

Kika på Pognaes bärselar! De har även en Hip Seat bärsele som man kan bära framåtvänt i som ska vara ergonomisk, (dyr dock) men har inte sett några recensioner på den ännu. Deras vanliga ergonomiska är dock super tycker jag. Har använt till båda mina barn och bär fortfarande min dotter. 

Svar på tråden Bärsele/sjal