förväntningar på ammande mamma
Hej!
Är tvungen att kolla runt lite hur andra har det. Det är såhär att jag och min man just fått vårt andra barn för 2 månader sen. Jag ammar konstant som det känns. Det är dessutom sommar och varmt och min son vill äta mer än vanligt just nu, vilket är naturligt. Min man tycker att jag inte gör nåt alls hemma påpekade han för mig. Jag hinner ju knappt gå på toa så för mig känns det galet svårt att hinna prioritera städningen. Jag vill ha städat hemma och är noggrann men just nu hinner jag inte. Jag bröt ihop när han sa att han tyckte att jag aldrig gjorde nåt. Som om jag vore lat eller nåt. Jag plockar konstant efter vår 4-åring vilket han verkar missat. Han ger sällan nån avlastning och när jag ber om det så tycker han det är jätte jobbigt för han tycker att han har viktigare saker att göra. Jag har barn 24 timmar per dygn. Jag längtar efter en stunds egentid. Läsa en bok eller göra ett gympass utan att ha med barn.
Hur har andra det? Förstår männen vad som krävs att ha ett spädbarn? Ser de era behov? Har de höga förväntningar att allt ska vara precis som förut?
Ja det är vad jag undrar...