• Bubben

Trötthet vid bilkörning

Jag känner mig konstant trött trots att jag i princip sover obehindrat varje natt.
    Tung i benen,svårt med närminne och koncentrationen är det också.Men det allvarligaste är ändå att så fort jag ska köra bil,oavsett sträcka,så har jag en benägenhet att slumra till och näst intill somna allt oftare nu.Vad är problemet och kan detta behandlas?Behandlas sedan 2 år tillbaka för depresition också skall tilläggas.

• Svar på tråden Trötthet vid bilkörning
  • Pyret 85

du ska nog inte köra bil om du vet att du slumrar till. livsfara i trafiken. du bör nog söka hjälp.

• rere88

Du ska aldrig sätta dig i en bil om du är trött.

det är bevisat att det är farligare o köra bil när man är trött än när man har druckit. .. det säger väl allt?

Sen är det verkligen inte normalt o vara så trött.. tycker du ska uppsöka läkare.

• nirakanna2

Kolla upp om du har andningsuppehåll i sömnen (sömnapné). Ger dagtrötthet med risk att somna vid monotona aktiviteter. Ofta märker inte personen själv av avbrotten i sömnen som uppstår när man inte har andats, men sover man med en partner är det onte ovanligt att dennes sömn är stört av snarkningar i oregelbunden takt.

Svar på tråden Trötthet vid bilkörning