Att flyga med 9,5-10månaders
Vi ska hälsa på svärföräldrarna om ca 1 mån och vår yngsta kommer vara 9,5 mån när vi åker. Vi blir borta i 2v. Själva flygresan tar 3,5h och vi har valt platser så att det finns ett crew-seat bredvid = även yngsta kan få ett eget säte förutom vid start och landning.
Idag kryper hon samt ställer sig upp och står korta stunder utan stöd (eller länge med stöd så klart) så sannolikheten för att hon lär sig gå inom de 1,5 mån som är kvar tills vi åker hem känns som att den minst är 50%.
Mitt minne av att flyga med storasyster vid 13 mån är mest mardrömslikt så ge mig tips på hur man underhåller en liten som vill Stå, Gå och Klättra!
Även andra tips, t ex på bra mat att ta med på planet uppskattas! Hon gillar att äta själv och eller suga i sig squeezys (typ Ella's). Jag ammar även en del fortfarande men försöker fasa ut den. Hur skyddar man stolen?
Ni som tycker att vi ska hoppa över resan: Eftersom svärfar är egen företagare och har en bunt djur kan han inte komma hit. Att resa med vår yngsta lär inte bli bättre förrän framåt vårkanten och så länge vill vi inte vänta med att träffa dem.