Ta in en ny katt i familjen?
Jag har min lilla kattpojke på 1,5 år och har haft honom sedan han var 14 veckor. Han är uppväxt med två andra syskon i samma kull, sin mamma och en hund. Dessvärre var syskonen tingade och därför fanns bara en katt till mig och jag tänkte aldrig på att skaffa en katt från annan kull samtidigt (dumt av mig jag vet).
Dock så hände lite trista saker och jag och min lilla misse fick flytta ifrån vår lägenhet (pga separation) när han var bara några månader, den lägenheten var större än vår nuvarande och han hade tillgång till att vara ute när han blev större. Nu finns inte dessa möjligheter (bor precis vid tågspåret och bor på 26 kvm) jag är så himla rädd att han skall vara deprimerad/ha tråkigt ,speciellt när vi jobbar. Försöker alltid se till att han har sällis så mycket som möjligt men det går inte alltid eftersom jobb kommer emellan. Han har leksaker och klättermöjligheter.
kan man skaffa en till katt på sådan liten yta eller är det djurplågeri? skulle man ens kunna ta in en till katt när han är så gammal? han är väldigt "mattig/mammig" och det känns som att han skulle ha svårt att dela med sig..
tankar?