• lisa147

Varför märker hundar ALLTID att jag är hundrädd trots att jag går normalt?

Som rubriken lyder?

• Svar på tråden Varför märker hundar ALLTID att jag är hundrädd trots att jag går normalt?
  • Zoja

För att de läser av dig? Det hjälper inte att du försöker gå normalt när du är rädd, det märks ändå.

• lisa147
    Zoja skrev 2014-07-12 18:17:00 följande:

För att de läser av dig? Det hjälper inte att du försöker gå normalt när du är rädd, det märks ändå.

dom märker det även när jag står helt stilla. och jag går alltid normalt. så din teori stämmer inte.
  • dessan59
    TS

Du utsöndrar en doft som talar om för hunden att du är rädd. sen är det ditt sätt att gå, du kan aldrig lura en hund!
  • dessan59

jag vet att hundar har något som heter freomer(stavningen oklar) googla på det så förstår du mer. när vi blir rädda för tex hund så börjar vi svettas, hundarna märker det innan vi själva gör det.

• Gizmo

Hunden känner av din energi, vilken sinnesstämning du är i. Min hund känner av om jag är arg, ledsen, stressad eller glad!

• lisa147
    Gizmo skrev 2014-07-12 19:27:19 följande:

Hunden känner av din energi, vilken sinnesstämning du är i. Min hund känner av om jag är arg, ledsen, stressad eller glad!

det är sjukt. hur kan dom göra det?

varför brukar hundar gnälla?
  • Fanny b
    lisa147 skrev 2014-07-12 19:38:01 följande:
    det är sjukt. hur kan dom göra det?

varför brukar hundar gnälla?
    Exakt hur vet jag inte men då hundar alltid levt nära människan och avlats för att hjälpa människor, genom att t ex jaga och vakta så tror jag det är en orsak till att hundar är känsliga för sina ägares sinnestämningar. Det är tom så att hundar vars ägare t ex har diabetes och epilepsi märker innan ägarna gör det när de får känningar sina sjukdomar. Det kan vara så att de känner av ägarna luktar annorlunda då hundar bra doftkänsla men för att hunden ska reagera på detta krävs ändå någon annan faktor.

Jag har också märkt hos mina hundar vid besök på äldreboenden så har de blivit intresserade av vissa av de äldre personer som bott här. Även i denna bransch finns det hundar tränas till vårdhundar för att sedan med sina ägare besöka sjukhus, äldreboende för att genom sin närvaro få patienterna/boende att må bättre.

Hundar gnäller av olika orsaker, som t ex förväntan, för att de vill något av sina ägare etc.

• Aniiee

Det vet de av EN orsak och en orsak endast: FEROMONER! Energier och gång och annat dravel är bara dravel.

Ok, hårddrog det lite, men det är feromonerna som är avgörande. ALLA utsöndrar feromoner, hundar, katter, hästar, människor, marsvin och ormar......

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • lisa147
    Aniiee skrev 2014-07-12 20:33:53 följande:

Det vet de av EN orsak och en orsak endast: FEROMONER! Energier och gång och annat dravel är bara dravel.

Ok, hårddrog det lite, men det är feromonerna som är avgörande. ALLA utsöndrar feromoner, hundar, katter, hästar, människor, marsvin och ormar......

vad är det?
  • Aniiee
    lisa147 skrev 2014-07-12 20:42:46 följande:
    vad är det?
    Vad är....vad?
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
Svar på tråden Varför märker hundar ALLTID att jag är hundrädd trots att jag går normalt?