• Anonym (privat)

Vill INTE att styvdotter ska komma på BB

Jag är bara gravid i v 13 men som säkert många gör så funderar jag kring förlossningen och dagarna på sjukhuset. Är mitt första barn och sambons andra, han.har en dotter sen tidigare på 7 år.

Dilemmat är att jag inte vill att hon kommer och hälsar på oss på BB. Är en lång resa (12 mil) från bostadsorten till BB så då lär det inte bli ett snabb besök och då måste ju biomamman komma också, Urk..

Hon får gärna komma sen när vi kommit hem men eftersom det är första för mig så vill jag komma igång med amning och hur man.tar hand om bebis och sånt först.

Ska säga detta till sambon när det närmar sig. Är det ett rimligt krav? Hon kanske inte ens vill komma?

• Svar på tråden Vill INTE att styvdotter ska komma på BB
  • Anonym (Maria)

Ja det tog jag ur luften. Men för att jag inte ser skillnaden mellan besök hemma eller på BB.

• Brumma
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-29 13:46:38 följande:

Ja det tog jag ur luften. Men för att jag inte ser skillnaden mellan besök hemma eller på BB.

Fast även om du inte ser skillnaden kanske TS gör det....

För mig är det självklart skillnad på att träffa folk samma dag (eller dagen efter) som jag blev förstagångsmamma och att träffa folk på dag fyra eller fem... Det var en otroligt omvälvande känsla - fantastisk men det var samtidigt jobbigt då mjölken inte kom igång riktigt och han åt varje halvtimme men blev inte mätt.... Så han skrek...

Andra gången jag blev mamma så var det inga som helst problem att ta emot besök bara några timmar efter förlossningen och jag åkte hem så fort de släppte iväg mig.

Jag förstår bara inte hur man kan vara så OFÖRSTÅENDE inför andra människors känslor? Eller brukar du ha uppfattningen att alla människor ska reagera, känna och tycka som du? I allt? Om inte - Varför i det här fallet då?

Om TS ser en skillnad så måste hon få liv att göra det.
  • Brumma
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-29 13:46:38 följande:

Just det... Det var även en otrolig skillnad på att ta emot gäster i mitt hem och på BB...

Jag hade INGA besök på BB första gången...
  • Emeli
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-29 12:33:15 följande:

]Brumma skrev 2014-07-29 11:49:14 följande:[]Bilder kan man väl ta hemma? När de möts första gången? Jag hade iallafall kameran framme första gången bonus träffade lillebror och senare på kvällen när hon vågade hålla lillebror :)

Båda tillfällena i hemmet, i lugn o ro för alla ;)

Jo då. Men det är roligt att dottern får känna sej delaktig snabbt och roligt för henne att se ett BB med en sån säng hon låg i som bebis och så. Besöket behöver ju inte vara långt. Jag förstår inte vad som är jobbigt med en liten flicka, skillnad om hela släkten stormar in och stannar i timmar. Ts vet ju inte nu hur länge hon behöver vara på BB. Jag var tvungen att vara kvar en vecka för att bebisen hade gulsot och då blir det långt att vänta för syskonet. Åker man hem efter ett dygn spelar det väl mindre roll men då kanske man inte vill ta emot storasyster hemma heller om det är så jobbigt? Pappan är ju tvåbarnspappa nu, så då finns det två barn i familjen helt enkelt.

[/quote]

Eftersom det är lång resväg (12 mil enkel väg) för dottern till BB skulle det sannolikt inte bli ett kort besök på en halvtimme. Tror många har missat den väsentliga detaljen.
  • Anonym (Maria)

]Brumma skrev 2014-07-29 13:53:45 följande:.....

Jag förstår bara inte hur man kan vara så OFÖRSTÅENDE inför andra människors känslor? Eller brukar du ha uppfattningen att alla människor ska reagera, känna och tycka som du? I allt? Om inte - Varför i det här fallet då?

Om TS ser en skillnad så måste hon få liv att göra det.[/quote]

Självklart gör ts som hon vill. Men nu startade hon en tråd där hon frågar andra om det är ett rimligt krav. Jag tycker inte det och antog att ts ville ha olika åsikter.

Vill man bara ha medhåll behöver man ju inte fråga. Jag tror nog att ts kan fatta sina egna beslut utan att du behöver censurera tråden till att alla tycker lika. Det blir rätt meningslöst då.

• Brumma
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-29 14:54:55 följande:

]Brumma skrev 2014-07-29 13:53:45 följande:.....

Om TS ser en skillnad så måste hon få liv att göra det.

Självklart gör ts som hon vill. Men nu startade hon en tråd där hon frågar andra om det är ett rimligt krav. Jag tycker inte det och antog att ts ville ha olika åsikter.

Vill man bara ha medhåll behöver man ju inte fråga. Jag tror nog att ts kan fatta sina egna beslut utan att du behöver censurera tråden till att alla tycker lika. Det blir rätt meningslöst då.[/quote]Du får tycka precis vad du vill. Däremot är det inte ok att ta saker ur luften och anta saker om vad TS tycker bara för att du inte ser skillnaden som TS gör.

Sedan ÄR det ett debattforum.... Skriver du här är det liksom givet att dina åsikter kan bli ifrågasatta... ;)
  • Brumma
    Emeli skrev 2014-07-29 14:16:22 följande:
    Jo då. Men det är roligt att dottern får känna sej delaktig snabbt och roligt för henne att se ett BB med en sån säng hon låg i som bebis och så. Besöket behöver ju inte vara långt. Jag förstår inte vad som är jobbigt med en liten flicka, skillnad om hela släkten stormar in och stannar i timmar. Ts vet ju inte nu hur länge hon behöver vara på BB. Jag var tvungen att vara kvar en vecka för att bebisen hade gulsot och då blir det långt att vänta för syskonet. Åker man hem efter ett dygn spelar det väl mindre roll men då kanske man inte vill ta emot storasyster hemma heller om det är så jobbigt? Pappan är ju tvåbarnspappa nu, så då finns det två barn i familjen helt enkelt.
    Eftersom det är lång resväg (12 mil enkel väg) för dottern till BB skulle det sannolikt inte bli ett kort besök på en halvtimme. Tror många har missat den väsentliga detaljen.[/quote]Ja... Sjysst liksom att be systern komma - åka i 1,5 timmar, träffa nya syskonet i en halvtimme o sedan 1,5 timmar hem igen....
  • Anonym (hahaha)

[/quote]

Eftersom det är lång resväg (12 mil enkel väg) för dottern till BB skulle det sannolikt inte bli ett kort besök på en halvtimme. Tror många har missat den väsentliga detaljen.
    Ts har ju TYDLIGT förklarat att flickans mamma kommer klänga sig in och vara påträngande och hon vill inte att den kvinnan ska se deras barn före de människor och släktingar som de faktiskt tycker om. eftersom biomamman tydligen är en sådan person som oblygt skulle häva sig fram oinbjuden kan jag förstå att man hellre ser till att storasyster får mysa med bebisen i lugn och ro hemma istället. man känner sig kanske inte superpiffig när man är nyförlöst, det är inte direkt då man vill bli synad av mannens ex som tidigare gått in för att vara en rejäl pain in the ass direkt.
  • Anonym (hahaha)

[/quote]

Sorry, era citeringar har blivit tokiga så det såg ut som att du hade skrivit det första stycket!
  • Emeli
    Anonym (hahaha) skrev 2014-07-29 17:25:57 följande:

Ts har ju TYDLIGT förklarat att flickans mamma kommer klänga sig in och vara påträngande och hon vill inte att den kvinnan ska se deras barn före de människor och släktingar som de faktiskt tycker om. eftersom biomamman tydligen är en sådan person som oblygt skulle häva sig fram oinbjuden kan jag förstå att man hellre ser till att storasyster får mysa med bebisen i lugn och ro hemma istället. man känner sig kanske inte superpiffig när man är nyförlöst, det är inte direkt då man vill bli synad av mannens ex som tidigare gått in för att vara en rejäl pain in the ass direkt.

Varför skriver du det till mig? Med VERSALER dessutom?
  • Anonym (hahaha)
    Emeli skrev 2014-07-29 17:29:25 följande:
    Varför skriver du det till mig? Med VERSALER dessutom?
    för att ni citerat helt jäkla muppigt flera ggr om. och jag bad om ursäkt. men den tar jag tillbaka.
  • Emeli
    Anonym (hahaha) skrev 2014-07-29 17:32:27 följande:
    för att ni citerat helt jäkla muppigt flera ggr om. och jag bad om ursäkt. men den tar jag tillbaka.
    Va?

• Brumma
    Anonym (hahaha) skrev 2014-07-29 17:32:27 följande:
    Det var liksom inte emeli som citerade muppigt (eller jag). Däremot blev det helt knas när vi citerade anonym (Maria) som fått ngt knas när hon citerade....

O kollar du på Emeli's fråga till dig om varför du skrev så till henne så kanske du ser att hennes fråga kom bara en minut efter din ursäkt... Kan ju vara så att hon inte han se det... Bara en tanke.... ;)
  • Brumma
    Emeli skrev 2014-07-29 19:11:03 följande:
    Va?

Kolla på våra inlägg lite ovan, när vi citerade vad anonym (Maria) skrev. Det ser ut som om VI skrivit hennes grejer...

Även när jag citerade "timmen upp" för ditt inlägg ser det ut som om jag gör tummen upp för anonyma inlägg o att jag skrivit det du skrivit....

Knas :/
  • Anonym (Maria)

Jag börjar fatta varför du valt ditt nick, Brumma.

• Brumma
    Anonym (Maria) skrev 2014-07-29 23:38:40 följande:

Jag börjar fatta varför du valt ditt nick, Brumma.

Det har jag mycket svårt att tro faktiskt :D
  • Emeli
    Brumma skrev 2014-07-29 19:14:52 följande:
    Kolla på våra inlägg lite ovan, när vi citerade vad anonym (Maria) skrev. Det ser ut som om VI skrivit hennes grejer...

Även när jag citerade "timmen upp" för ditt inlägg ser det ut som om jag gör tummen upp för anonyma inlägg o att jag skrivit det du skrivit....

Knas :/
    OK, tack.
Svar på tråden Vill INTE att styvdotter ska komma på BB