• hanna021

överkänslig för socker?

Vår hen fick i dag några algrens bilar.
    Och  vatten.
    Efter en stund så säger Hen att det bubblar i magen.
    Så springer hon till toaletten och hinner inte riktigt fram förs det bara sprutar ut ur rumpan på hen.

Vi tänkte först om hen fått i sig nåt annat konstigt.så nu ett par timmar senare då hen åt för över 1 timme sen så tog hon ett par dumle Waffers.
    Med samma resultat.

Nån som vet vad det kan vara kan det vara sockret?

• Svar på tråden överkänslig för socker?
  • Natulcien

Har hon aldrig ätit något med socker innan?

Jag har hört att man kan bli dålig i magen av fruktos. Vet inte om det finns i Ahlgrens bilar dock...

Min sambo blir, i alla fall, dålig i magen av just Ahlgrens bilar. Inte de klassiska utan den där äckliga varianten med bl.a. colasmak i.

• hanna021

Natulcien skrev 2014-07-13 18:33:10 följande:

Har hon aldrig ätit något med socker innan?

Jag har hört att man kan bli dålig i magen av fruktos. Vet inte om det finns i Ahlgrens bilar dock...

Min sambo blir, i alla fall, dålig i magen av just Ahlgrens bilar. Inte de klassiska utan den där äckliga varianten med bl.a. colasmak i.

Ja de var fruktkombin hen åt. inte de vanlig nej hen har aldrig tidigare blivit dålig av socker.
    Men hen blev ass dålig av de kombi bilarna tidigare en gång då hen bytt om för natten och tjuv åt som hen gömt vi trodde det var mag sjuka ner hen kom ut och skämde som en hund och ville ha hjälp för  hen hade bajs ner natt blöjan. (Hen är inte natt torr en.)
    Då erkände hen att hen ätit bilar.

Tackar för tipset då blir det aldrig mer frukt kombi bilar för hen.

• Natulcien
    hanna021 skrev 2014-07-13 18:43:33 följande:

Ja de var fruktkombin hen åt. inte de vanlig nej hen har aldrig tidigare blivit dålig av socker.
    Men hen blev ass dålig av de kombi bilarna tidigare en gång då hen bytt om för natten och tjuv åt som hen gömt vi trodde det var mag sjuka ner hen kom ut och skämde som en hund och ville ha hjälp för  hen hade bajs ner natt blöjan. (Hen är inte natt torr en.)
    Då erkände hen att hen ätit bilar.

Tackar för tipset då blir det aldrig mer frukt kombi bilar för hen.

Ja, det verkar som om det är nåt skumt i den sortens bilar då... Vi lär inte heller köpa dem igen.
Svar på tråden överkänslig för socker?