Vad gäller vid gemensan vårdnand??
Hej nu kör jag ett akut inlägg och hoppas få svar på tal och att någon orkar läsa!!!!!
Gör en lång historia kort jag lämnade min kille för drygt 2 månader sen och vi har en dotter ihop på 1 år & 9 månader! Vi har delad vårdnad och kör varannan vecka och jag och min dotter flyttade hem tillfälligt till mina föräldrar när jag gjorde slut och flyttar till egen lägenhet 1 aug!
Nu till mitt ex så lämnade jag honom för det var alldeles för mycket festande under vårt förhållande och han var ute var och varannan vecka medans jag satt hemma med vår dotter och 7/10 ggr däckade han och kom hem dagen efter och la sig!
Varannan vecka går jätte bra och han är en jätte bra pappa till 110% när han har henne men nu till problemet han är så fruktansvärt labil! Ena stunden har han glömt mej och ska gå vidare andra får jag 100 sms och nu har han börjat med att:
1: han kan begära ensam vårdnad bara för att jag bor tillfälligt hos mina föräldrar? Rätt eller fel? Min dotter har det fruktansvärt bra här hemma trots att vi fick flytta hem men hon fullkomligt älskar sina morföräldrar och jag ser inga som helst problem att jag har henne här?
2: Han har 4 v semester jag har 2 och ska alltså jobba 4 dagar på min vecka när jag har vår dotter! Dagis har vi inget under semestern men alternativt att hennes morföräldrar då ska ha henne de få timmar när jag jobbar! Men där sätter han sej emot och menar på att han ska ha henne den veckan också alltså då 2 veckor i rad + att när semestern är slut är de automatiskt hans vecka och jag jobbar då andra skift så jag ska vara utan min flicka i 3 veckor i rad och jag får inte träffa henne på hans veckor!!!!????
Kan tillägga han försökte ta sitt liv för några veckor sedan och nu käkar han antidepressiva