• Stockholmsmilen

IVF i Stockholm hösten 2014

Jag ska i höst, (troligen i september), försöka få ett syskon till vår dotter som nu är 11 månader. Sist gjorde vi IVF på två olika kliniker i Stockholm och lyckades på tredje försöket. Jag bor i Stockholm och undrar om det finns fler som också bor i Stockholm som ska påbörja IVF i höst och vill följas åt, ses på stan och ta en fika och umgås etc. Varmt välkomna!

• Svar på tråden IVF i Stockholm hösten 2014
  • barn2011
    Sjöblomman skrev 2015-02-23 18:07:43 följande:

Så! Nu har jag äntligen fått besked från juristerna som undersökte mitt "fall" och precis som jag sagt från början. Jag hade rätt! Jag får vara sjukskriven hur mycket jag vill på grund av IVF, 8e dagen behövs dock läkarintyg. Men det har inte ens varit aktuellt eftersom jag inte varit borta mer än 5 dagar. Så jäkla skönt att få det svart på vitt!

Och dessutom skrev min chef att han hoppades att jag förstod att det inte var menat mot mig. Jag svarade honom att det är bra att det utreds men att jag tog illa upp och blev ledsen över att bli ifrågasatt på det här viset!

Jättebra! Hoppas det känns ok.
  • Sjöblomman
    barn2011 skrev 2015-02-24 20:05:51 följande:
    Jättebra! Hoppas det känns ok.
    Ja, fast sjukt irriterande att jag behövde ta konflikten och dessutom kan han verkligen inte be om ursäkt...
  • Sjöblomman
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-26 21:30:17 följande:

Nu är jag snart igång igen, väntar bara på mensen och hoppas den kommer i helgen.

Aha! Jag fick för mig att du inte skulle ha en mens emellan. Håller tummarna för er extra mycket den här gången!

Vi var där igår och la upp en plan. Har ÄL nu när som helst, så nu är det "vila". Vid nästa mens ska jag ringa in och meddela och sen börja testa med ÄLstickor. När den ger utslag ska vi vänta två dagar för att sedan sätta in ett tvådagars. Om det ägget inte klarar upptiningen, väntar vi 3 dagar och sätter sedan in blastocysten.

Känns som en bra plan och inte allt för lång väntan.
  • Sjöblomman
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-28 09:22:32 följande:

Ska ringa SH nu mensen är på gång. Får nog komma dit imorgon.

Toppen!
  • Sjöblomman
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-01 21:33:50 följande:

Idag första sprutan. Igång igen.

Toppen! Hur känns det?
  • barn2011
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-02 23:11:17 följande:

Fit for fight ! Andra sprutan idag. Vul på lördag.

Lycka till! Följer dig!

Vi ska till kliniken imorgon för genomgång av tidigare försök och planering inför tredje och sista. Borde bli sprutstart om ca två veckor.
  • Stockholmsmilen

Tredje sprutan idag. Jag vet att det låter väldigt märkligt men jag tycker faktiskt det är kul att vara igång igen!

• Sjöblomman
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-03 22:12:03 följande:

Tredje sprutan idag. Jag vet att det låter väldigt märkligt men jag tycker faktiskt det är kul att vara igång igen!

Ja, men det är ju det. Man gör någonting aktivt som ändå har stor chans att lyckas.
  • Sjöblomman
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-04 23:03:48 följande:

Väntan mellan behandlingarna är nog värst.

Ja absolut! Hur känner du dig? När blir ÄP? Om ni skulle få till frysen, sätter ni in dem då om det inte tar sig nu direkt?

Såg du reportaget om barnlöshet i senaste Vårdguiden? De hade intervjuat Claes. Några kommentarer som vi verkligen skrattade åt, de vi kunde höra honom säga dem...
  • Stockholmsmilen

Nä var hittar jag den? Skulle vara kul att se. Dag 7 idag äggplock har blivit efter 11 sprutdagar de senaste 2 ggr. Jag har aldrig lyckats få till frysen trots att jag gjort 7 behandlingar så förhoppningarna är väl inte så stora att få det nu heller.

• Sjöblomman
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-07 20:37:01 följande:

Nä var hittar jag den? Skulle vara kul att se. Dag 7 idag äggplock har blivit efter 11 sprutdagar de senaste 2 ggr. Jag har aldrig lyckats få till frysen trots att jag gjort 7 behandlingar så förhoppningarna är väl inte så stora att få det nu heller.

Den kom i brevlådan nu i veckan som var. Kolla på nätet. Den borde ligga där.
  • Stockholmsmilen

Försökte hitta den på nätet utan att lyckas. Får hålla utkik i brevlådan.

Sjöblomman skrev 2015-03-07 22:08:35 följande:

Den kom i brevlådan nu i veckan som var. Kolla på nätet. Den borde ligga där.

Svar på tråden IVF i Stockholm hösten 2014