• DinaMii

Gravid v25, vart fasen är sömnen?!

Jag sover inte. Inte alls. Ett par minuter här och där under natten. Inatt ingenting alls. Bara vrider och vänder på mej, på tok för trött för att gå upp. Tunnelseende och noll energi. Sist jag sov en hel natt är för 10 dagar sen.

Var till bm igår och tog upp detta, fick ingen riktig respons. Kanske för att jag inte riktigt sa hur illa det var, kände mej helt gråtfärdig bara hon nämnde ordet sömn.. Ska ringa henne idag och förklara ordentligt.

Någon annan? Vad hjälper? Vad som helst börjar det kännas som........

• Svar på tråden Gravid v25, vart fasen är sömnen?!
  • Annelie 76

Gå till läkare istället, bm kan iaf inte göra nånting. Ring mvc och kolla om de kan boka en via dem annars vänder du dig till VC.

• DinaMii
    Annelie 76 skrev 2014-07-15 10:33:58 följande:

Gå till läkare istället, bm kan iaf inte göra nånting. Ring mvc och kolla om de kan boka en via dem annars vänder du dig till VC.

Bm: Det är helt normalt. Något man måste utstå när man är gravid

Kille på vc: Åh vad hemskt! Så ska du inte ha det. Jag snackar med en läkare så du får något utskrivet -> fixat. Hoppas på en bättre natt nu
  • Annelie 76
    DinaMii skrev 2014-07-15 17:15:29 följande:
    Bm: Det är helt normalt. Något man måste utstå när man är gravid

Kille på vc: Åh vad hemskt! Så ska du inte ha det. Jag snackar med en läkare så du får något utskrivet -> fixat. Hoppas på en bättre natt nu
    Du ser, man måste prata med rätt person :) Hoppas du får sova nu, du lär ju inte få göra det om tre månader ungefär.

Själv sover jag ok men drömmer hemska drömmar. I alla gravidböcker står att man kan drömma mer, om bebisar eller erotiska drömmar men jag drömmer värsta skräckfilmerna. Ibland så illa att jag knappt vågar somna om. Gjorde det förra graviditeten också. Har aldrig tagit upp det med bm men jag gissar hon skulle säga att det är normalt... Nå de går över, det vet jag ju sen förra gången. Spännande att vara gravid...
  • DinaMii
    Annelie 76 skrev 2014-07-15 19:28:15 följande:
    Du ser, man måste prata med rätt person :) Hoppas du får sova nu, du lär ju inte få göra det om tre månader ungefär.

Själv sover jag ok men drömmer hemska drömmar. I alla gravidböcker står att man kan drömma mer, om bebisar eller erotiska drömmar men jag drömmer värsta skräckfilmerna. Ibland så illa att jag knappt vågar somna om. Gjorde det förra graviditeten också. Har aldrig tagit upp det med bm men jag gissar hon skulle säga att det är normalt... Nå de går över, det vet jag ju sen förra gången. Spännande att vara gravid...
    Haha när jag fick sonen sa oxå alla "passa på att sova nu, det kommer du inte kunna göra sen." Men, jag sov bättre och mer än någonsin efter att han kom! ;) Så hoppas på en till bebis som sover riktigt bra.. Dock blir det väl svårt att få det lika bra nu när jag dessutom har en treåring att underhålla.. Som inte direkt vill sova hela dagarna ;)
  • Leena80

Säg till din läkare att du vill ha propavan. Det har jag tagit sedan vecka 12 och jag är i vecka 24 nu. Det hjälper mig att sova, annars utan dom kan jag inte sova, utan spyr hela nätterna då... Helt ofarligt för både dig o bebisen så klart! Annars skulle dom inte skriva ut det till gravida!

• DinaMii
    Leena80 skrev 2014-09-01 20:53:25 följande:

Säg till din läkare att du vill ha propavan. Det har jag tagit sedan vecka 12 och jag är i vecka 24 nu. Det hjälper mig att sova, annars utan dom kan jag inte sova, utan spyr hela nätterna då... Helt ofarligt för både dig o bebisen så klart! Annars skulle dom inte skriva ut det till gravida!

Fast jag ville ha någon hjälp mer med insomningen, så en insomningstablett, ingen sömntablett.. Och det är faktiskt en medicin som jag hade tackat nej till med tanke på hur däckade mina patienter kan bli på dom dagen efter :p testade en propavan själv för många år sen, och njae, det funkade inte lika bra på mej som det verkade göra på dej :)

I vilket fall var det längesen nu jag hade problem, typ 10 veckor och bebisen är snart här, så för min egen del är tråden inaktuell, men det kanske finns någon annan som blir hjälpt av peopavanet..
Svar på tråden Gravid v25, vart fasen är sömnen?!