Är det jag som gjort fel?!?!
Jag anmälde min bror för andra gången för misshandel. Första gången så ringde jag av impuls, då jag var i skräck tillstånd. Med andra ord så ringde jag 112.
Den andre gången ringde jag efter när min bror hade lämnat mitt rum. Efter några slag både mot kropp och huvudet. Han sade också en massa saker. Detta gjorde mig mer arg än ledsen/rädd för honom.
Så jag ringde 114 14, på grund av att jag kände nu är det droppen. Nu får det vara nog. Jag orkar inte mer!
Han har betet sig illa fler tal gånger i flera år. Och jag inte ringt polisen eller någonting. Jag har alltid förlåtit han kan man säga.Men nu så känner jag att jag aldrig vill förlåta han.
Idag konfronterade min mamma mig. Att man inte ringer polisen på sin egna biologiska familj. Hon hotade också att hon skulle sudda bort mig om det skulle hända någonting med min bror. Hon sade dessutom att hon skulle prata med mina halvbröder så de skulle också sudda bort mig.
Hon menade att bråk händer överallt, och ingen bryr sig lika mycket som i sin egna familj.
Jag var lite nedslagen när hon sa så. Vart dessutom rädd för hur det skulle bli i fortsättningen. Har jag gjort fel? Det frågade jag mig själv när hon sa så. Jag tänkte så.
Och jag undrar till er. Är det jag som gjort fel? Är jag skurken som anmält sin egna broder, efter flera års tid av slag både fysisk och psykisk?