• Fyra barns mamma plus 5

Jag skulle bara vilja åka iväg på semester med mina barn,inte min sambos.. hur gör man??

Jag träffade min kärlek för 3 år sedan.. han hade redan 5 barn då & jag tre.. nu har vi en gemensam! Så vi har nio barn tillsammans.. men tre av hans bot hemma.. nu är det såhär.. att jag känner att jag vill bara åka på semester med mina barn. Jag känner att jag inte orkar med hans barn å dessutom ska vi alla åka lär jag köpa en buss. Det har jag inte råd med.. hur säger man det på ett bra vis.? Finns det flera som känner som jag eller har några bra idér?? // Undrar

• Svar på tråden Jag skulle bara vilja åka iväg på semester med mina barn,inte min sambos.. hur gör man??
  • tobbe01

Hur transporterar ni familjen till vardags då?

• WilliamsMom

Ni får väl dela upp er. Om han har tre hemmaboende barn och du likaså, samt att ni har ett gemensamt - då får ni väl ta ett barn var från era tidigare förhållanden, plus den gemensamma, så får två av hans hemmaboende barn vara med deras mamma under tiden, och två av dina får vara med deras pappa under tiden.

Nästa resa så får något av de barnen som inte fick följa med denna gång, följa med då.

Eller så åker du med dina fyra barn själv.

Eller så får du en moralkaka som heter duga av någon här snart. ;)

• sandlilja

Ni kan väl dela på er en vecka? Du åker med dina, han åker med sina och ert gemensamma hänger med på den semester som passar bäst med hänsyn till att hen är yngst.

Annars kan ni kanske ta en långhelg med bara dina och sen en långhelg med bara hans.

• Dixie

du kan väl åka iväg själv med dina barn? så kan din sambo åka iväg med sina barn (om han vill)?!

Svar på tråden Jag skulle bara vilja åka iväg på semester med mina barn,inte min sambos.. hur gör man??