• Lev väl

Förebygga foglossning med bälte?

Hejsan,

Jag är i vecka 18 och känner hittils inte av några smärtor förutom lite grann i ligamenten då och då men det kan jag leva med. Vill gärna fortsätta ha det så. .-)

Finns det något jag kan göra för att förebygga foglossningar? Jag cyklar ca 1,5 mil om dagen men sitter still på ett kontorsjobb 8 timmar varje dag.

En vän till mig vill sälja ett bälte som kostat 300 kr till mig för 150 kr. Kan det vara bra att skaffa ett sånt redan nu?

Tack för hjälpen på förhand!
  • Svar på tråden Förebygga foglossning med bälte?
  • Pandamamma79

Man kan inte förhindra foglossning. Kommer det så kommer det. Alla har heller inte ont av det. Många lindrar smärtan med ett bälte.

• Lev väl
    Pandamamma79 skrev 2014-07-17 11:34:43 följande:

Man kan inte förhindra foglossning. Kommer det så kommer det. Alla har heller inte ont av det. Många lindrar smärtan med ett bälte.

Så det går inte att förebygga med att börja ha bälte tidigt?
  • Sisisisi

Jag kunde knappt röra mig första graviditeten pga foglossning. Andra gången hade jag bältet på mig förebyggande och fick inte ont. Är ju inte säkert att det var därför, men det skadar ju inte iaf :)

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Pandamamma79

Jag tror att det är individuellt hur mycket ett bälte kan hjälpa. Det hjälper ju inte mot foglossning men den kan hjälpa mot smärtan man får av det.

Du får helt enkelt chansa.

Svar på tråden Förebygga foglossning med bälte?