• Moonis

Skaffa ett barn gemensamt eller inte?

Min kille och jag har pratat lite om detta med ett gemensamt barn även om det är rätt tidigt in i förhållandet. Med min ålder så vill jag i så fall inte vänta för länge.
    Nu har han lite backat i den frågan och tycker det räcker med mina två sen tidigare förhållande (han har inga själv).
    Kan i ena stunden tycka det räcker och känna att det är skönt att inte behöva börja om med en liten till för jag vet hur hårt det kan ta på ett förhållande och i andra stunden känna lite sorg över att inte ha ett barn till som blir gemensamt. Väldigt kluven och får kanske skriva att sonen har diagnos också så mina barn är lite mer intensiva (även dottern men har ingen diagnos i nuläget).

Är också lite orolig för hur det blir, om mina barn kommer känna sig undanskuffade om det kommer en liten till som är hos oss hela tiden medan dom är vv. Hur har ni löst en sån här situation och framför allt, hur har det blivit med nya syskonet i så fall?

• Svar på tråden Skaffa ett barn gemensamt eller inte?
  • MammaEmilia01

Vilken diagnos handlar det om? En av mina söner har diagnos och jag väntar ett barn till

23 november 2006 Daniel&Oliver BF 26 december
  • Frontline

Är allt en väldans tur man inte har skaffat ett gemensamt barn med dom man har varit tillsammans med i ett tidigt skede för isf skulle man nog ha tvåsiffrigt med barn nu...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • JECJ

Ert förhållande är nytt, du har svår add, depressioner och socialfobi, din ekonomi är ansträngd ( inkasso som du tidigare skrivit om) och din nya pojkvän får betala det mesta för dig och dina barn. I all välmening så skulle jag vänta lite. Iallafall tills du mår bättre med dina depressioner och ert förhållande har varat längre.

Det vore nog ganska svårt om du blev ensamstående igen med fler barn, både ekonomiskt och psykiskt. Du har ju själv skrivit om dina besvärliga funktionsnedsättningar, det måste vara jobbigt att vara ensam med flera barn ( varav minst en med diagnos).

Tänk på dig själv. Koncentrera dig på att må bättre och hitta en sysselsättning. Fler barn gör inte livet enklare ;)

• Dixie

jag skulle aldrig skaffa barn med någon tidigt i ett förhållande - men behöver lära känna varandra först innan man sätter barn till världen! 

• Moonis
    MammaEmilia01 skrev 2014-07-17 17:41:40 följande:
    Vilken diagnos handlar det om? En av mina söner har diagnos och jag väntar ett barn till
    ADHD.
    Dixie skrev 2014-07-17 19:34:53 följande:
    jag skulle aldrig skaffa barn med någon tidigt i ett förhållande - men behöver lära känna varandra först innan man sätter barn till världen! 
    Frontline skrev 2014-07-17 18:30:09 följande:
    Är allt en väldans tur man inte har skaffat ett gemensamt barn med dom man har varit tillsammans med i ett tidigt skede för isf skulle man nog ha tvåsiffrigt med barn nu...
    Ja, skulle aldrig skaffa så tidigt om det inte hade med åldern att göra.
    JECJ skrev 2014-07-17 18:52:37 följande:
    Ert förhållande är nytt, du har svår add, depressioner och socialfobi, din ekonomi är ansträngd ( inkasso som du tidigare skrivit om) och din nya pojkvän får betala det mesta för dig och dina barn. I all välmening så skulle jag vänta lite. Iallafall tills du mår bättre med dina depressioner och ert förhållande har varat längre.
    Det vore nog ganska svårt om du blev ensamstående igen med fler barn, både ekonomiskt och psykiskt. Du har ju själv skrivit om dina besvärliga funktionsnedsättningar, det måste vara jobbigt att vara ensam med flera barn ( varav minst en med diagnos).

Tänk på dig själv. Koncentrera dig på att må bättre och hitta en sysselsättning. Fler barn gör inte livet enklare ;)
    Efter separationen har jag soc och inga inkasso eller liknande. Med det andra spelar absolut in för man ska orka med allt som kommer till också och orka om det inte skulle hålla. Just därför man varit splittrad.

Men vi har pratat igenom detta noga och kommit fram till att det räcker med mina två busar. Han känner inget behov att ha egna barn på det sättet heller. Det känns som rätt beslut faktiskt

Svar på tråden Skaffa ett barn gemensamt eller inte?