• fluu

2,5-åring med prickar i armålorna.

Hej!

Idag innan läggdags upptäckte jag att min 2,5-åring var full med lila/röda små, små prickar i armhålorna. De verkar inte klia och hon har inte ont eller obehag. Vet inte om de uppkommit just idag eller om de varit där några dagar.

Första tanken var värmeutslag, men det känns inte som det ändå. Det ser inte ut som värmeutslag brukar, det har inte varit speciellt varmt och dottern är inte känslig i huden annars.

Idé om var det kan vara?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Svar på tråden 2,5-åring med prickar i armålorna.
  • Frida g

Kan vara petekier om ni har lyft upp henne och hållit hårt under armhålan. Bleknar de när du trycker på dem? Det gör inte petekier. Man kan även få dem om man hostar kraftigt eller kräker. Min dotter har också fått dem i armhålan om hon haft tung ryggsäck på sig. Det är som små blödningar i huden. Finns även farliga sjukdomar med petekier, men då ska allmäntillståndet vara dåligt...

• fluu
    Frida g skrev 2014-07-18 23:00:54 följande:
    Kan vara petekier om ni har lyft upp henne och hållit hårt under armhålan. Bleknar de när du trycker på dem? Det gör inte petekier. Man kan även få dem om man hostar kraftigt eller kräker. Min dotter har också fått dem i armhålan om hon haft tung ryggsäck på sig. Det är som små blödningar i huden. Finns även farliga sjukdomar med petekier, men då ska allmäntillståndet vara dåligt...
    Lyfter henne gör väl nog knappt aldrig längre. De bleknade inte. Hon har inte varit sjuk och mår inte dåligt på något vis heller så egentligen är jag inte orolig, bara fundersam över vad det kan vara.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden 2,5-åring med prickar i armålorna.