Resa till Dubai
Har funderat på att resa till Dubai men är lite osäker. Någon som rest dit med barn? Har hört att det kan vara farligt... Mina barn är 8, 7 och 3. Dom två stora är flickor...
Tips emottages gärna :)
Har funderat på att resa till Dubai men är lite osäker. Någon som rest dit med barn? Har hört att det kan vara farligt... Mina barn är 8, 7 och 3. Dom två stora är flickor...
Tips emottages gärna :)
Då kanske man ska ha det i åtanke iaf :) Har en kompis som varit där med. Hur är priserna där nere ni som varit där?
Jag ska iväg snart.
Skriver som hastigast:
Matbutik: snäppet dyrare än i Sverige.
Restaurang: samma priser som i Sverige.
Guld: apbilligt!
Piratkopior: lika billigt som i Thailand fast med bättre kvalité.
Många har väl läst om den norska kvinnan som råkade riktigt illa ut där. "Hon arbetade för ett designföretag i Qatar, och när hon i mars var på affärsresa i Dubai anmälde hon att hon blivit våldtagen av en kollega på ett hotellrum.
I juli dömdes 24-åriga Marte Deborah Dalelv till 16 månaders fängelse för att ha haft sex utanför äktenskapet, falsk angivelse och för att ha druckit alkohol utan licens.
Marte Deborah Dalelv överklagade domen och fick rättshjälp från den norska staten."
Hon blev benådad och kunde åka hem till Norge igen.
Ja kanske är det så... Hur som helst så vill jag utomlands och Dubai är ett av önskemålen :)
Ja kanske är det så... Hur som helst så vill jag utomlands och Dubai är ett av önskemålen :)
Ja det blir nog så. Men jag ska nog vänta tills senare för det är nog för varmt där nu
Ja, kvinnor som får 16 månaders fängelse för att de blivit våldtagna kan ju lika bra hända i Sverige.
Den 33-åriga kvinnan och hennes 37-årige man, båda från Kanada, besökte Ikea och restaurangen i juni i år. De satte sig tillrätta vid ett bord för tolv och började äta sin mat då de tre männen dök upp och bad paret att lämna sina platser. En av männen påstod att hela bordet var reserverat för hans sällskap. Kvinnans man svarar då att de bara ska äta upp sin mat och sedan gå, trots att det fanns gott om lediga bord i restaurangen.
Samtidigt hade några restauranganställda dukat av ett bord intill men det vägrade de tre männen acceptera som alternativ. Den äldsta i sällskapet, en 52-åring, skrek ?När jag säger till er att flytta på er, då flyttar ni på er!? samtidigt som en annan man slog ner kvinnans make så han föll till golvet och förlorade medvetandet en kort stund. Två utomstående hindrade då en av männen från att slå den liggande 37-åringen i huvudet med en stol.
Kvinnan utsattes för flera slag och föll rakt på magen. I tumultet fick hon käken avslagen, fraktur på en fot och nageln på ena stortån avsliten. När kvinnan sedan undersöktes av läkare fick hon veta att det var moderkakans läge som räddat livet på hennes ofödda barn. Det tog läkaren 20 minuter att hitta barnets hjärtslag, 20 minuter som kvinnan beskriver som de värsta i sitt liv.
Den första rättegången hölls i augusti. Endast 52-åringen infann sig och förnekade alla anklagelser. I torsdags återupptogs rättegången och mannen vidhöll att han är oskyldig och hävdade att kvinnan ramlat och slagit sig.
Nästa man i sällskapet, en 43-åring, infann sig även han, dock en halvtimme för sent vilket han skyllde på att han inte kunnat hitta en parkeringsplats. Han erkände att han slagit kvinnans man, men hävdar att han blev provocerad. Enligt uppgift satt han sedan och hånlog under förhandlingarna.
Den tredje mannen infann sig inte heller denna gång. Enligt hans advokat hade han åkt utomlands för att arbeta, trots att hans pass ska behållas av polisen till rättegången är avklarad.
Över 100 vittnen finns till händelsen och film från en övervakningskamera, som domaren dock har vägrat att använda som bevis. Rättegången återupptas i november.
Jag har som sagt varit där 14 gånger under en tioårsperiod och aldrig råkat ut för något otrevligt. Så enligt mig och mina erfarenheter så är det ett alldeles underbart turistmål att besöka.
Oj ja det var ju inte kul att det händer sånt kanske skulle man tänka om och åka nån annanstans...
Oj ja det var ju inte kul att det händer sånt kanske skulle man tänka om och åka nån annanstans...