• Sanningsdan

Rad 1 i Airbus 333, någon som suttit där?

Ska boka sittplats i Airbus 333 till Heraklion, Kreta och behöver hjälp.

Vill boka mittersta platserna i rad 1. Tre stycken med vägg framför. Står att benutrymmet kan påverkas med tanke på väggen framför. Alltså inget extra benutrymme på dessa platser. Men kan benutrymmet t.o.m  vara SÄMRE än på rader med stolar framför?

• Svar på tråden Rad 1 i Airbus 333, någon som suttit där?
  • Drottningen70

Ja, det är ju därför de påpekar det såklart. När det är stolar framför så kan du ju sticka in fötterna under stolen framför, men är det en vägg framför är det ju tvärstopp. Däremot brukar inte väggen vara lika nära själva ansiktsdelen som en framförvarande stol är.

• Sanningsdan

T

Drottningen70 skrev 2014-07-20 21:13:49 följande:

Ja, det är ju därför de påpekar det såklart. När det är stolar framför så kan du ju sticka in fötterna under stolen framför, men är det en vägg framför är det ju tvärstopp. Däremot brukar inte väggen vara lika nära själva ansiktsdelen som en framförvarande stol är.

Tack för ditt svar. Jag var kanske otydlig. Jag är lång och brukar inte kunna sticka in fötterna under stolen framför för knäna tar emot sätet. 
  • Nyfiken gul

dessa platser brukar vara sämre platser, just för att du har ingenstans att placera varken fötter, knän eller ben. Du sitter där du sitter liksom...  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • WilliamsMom

Talar du om en Airbus 330-300? Flyger ni med Thomas Cook? Då skulle jag föreslå att ni bokar rad 14 - ABC, eller 14 - HJK. Dessa platser är vid utgångar och ger således bättre benplats (BC och HJ, - A och K är vid en slide, men de kostar extra ändå).

• WilliamsMom

Jag vill även tillägga att rad 1 är dumt att boka då toalettkön går förbi den raden (om det är på någon av Thomas Cooks maskiner).

• WilliamsMom
    WilliamsMom skrev 2014-07-20 22:12:29 följande:

Talar du om en Airbus 330-300? Flyger ni med Thomas Cook? Då skulle jag föreslå att ni bokar rad 14 - ABC, eller 14 - HJK. Dessa platser är vid utgångar och ger således bättre benplats (BC och HJ, - A och K är vid en slide, men de kostar extra ändå).

Nej! Sorry! Jag blandade ihop 321:an med 330-300:an! Rad 14 har bara två stolar vid varje sida. Så glöm det jag skrev om rad 14.
  • zZzZz

Boka platser vid vingen, dvs nödutgång, mera plats :) 

• WilliamsMom
    zZzZz skrev 2014-07-20 22:16:51 följande:

Boka platser vid vingen, dvs nödutgång, mera plats :) 

Är det en Airbus 330-300 hos Thomas Cook, så gör det ingen skillnad om det är vid vingen eller ej. Det är ingen nödutgång där.
  • WilliamsMom
    WilliamsMom skrev 2014-07-20 22:34:00 följande:

Är det en Airbus 330-300 hos Thomas Cook, så gör det ingen skillnad om det är vid vingen eller ej. Det är ingen nödutgång där.

Vingarna sträcker sig för övrigt från rad 19 till rad 34 på den stora maskinen. ;)
  • Sanningsdan

Thomas Cook ja. Alla med extra benutrymme är bokade redan därav min tanke om rad 1, mittplatserna.

• WilliamsMom
    Sanningsdan skrev 2014-07-20 23:29:10 följande:

Thomas Cook ja. Alla med extra benutrymme är bokade redan därav min tanke om rad 1, mittplatserna.

Jag skulle som sagt inte rekommendera den raden pga att toalettkön går där.
    Dessutom så springer personalen väldigt mycket fram och tillbaka där. Gardinen öppnas och stängs in till köket väldigt mycket. Och sedan får vi ju inte glömma alla småbarnsföräldrar som tar sig friheten och springer in och ut i köket med vällingflaskor och allt vad det är.
  • Sanningsdan
    WilliamsMom skrev 2014-07-20 23:33:39 följande:
    Jag skulle som sagt inte rekommendera den raden pga att toalettkön går där.
    Dessutom så springer personalen väldigt mycket fram och tillbaka där. Gardinen öppnas och stängs in till köket väldigt mycket. Och sedan får vi ju inte glömma alla småbarnsföräldrar som tar sig friheten och springer in och ut i köket med vällingflaskor och allt vad det är.
    Jag kan leva med springet bara jag får plats med mina ben ;) Reser med en 15-åring som också är lång samt en 4-åring som säkert uppskattar närheten till toa så det vore egentligen bara en fördel.
  • WilliamsMom
    Sanningsdan skrev 2014-07-20 23:58:54 följande:

Jag kan leva med springet bara jag får plats med mina ben ;) Reser med en 15-åring som också är lång samt en 4-åring som säkert uppskattar närheten till toa så det vore egentligen bara en fördel.

Okej, men det är _inte_ bättre benutrymme på rad ett.

Jag vet inte om du ser ritningen över planet på nätet eller i katalog? - Hursomhelst så är det endast platser med stjärna på, som har extra benutrymme.
Svar på tråden Rad 1 i Airbus 333, någon som suttit där?