• Iggy1980

Jobba heltid 6 mån innan förlossning - vad händer om barnet kommer tidigare eller om man tex baa hinner jobba heltid 5 månader innan?

Hej!

Jag är gravid med mitt andra barn och har ej skyddat min SGI. Jag är fastanställd och har en heltidstjänst i grunden men jobbar nu 75%. Tänkte anmäla att jag vill börja jobba heltid så snart jag kommer tillbaka från semestern men då man ej får börja jobba heltid förrän 1 månad efter jag har anmält detta så det blir det väl i början-mitten av september och barnet är beräknat 25/3 men då det blir ett kejsarsnitt görs det ett par veckor innan så det blir lite tight, kanske missar 2 veckor på denna 6 månads period att jobba heltid. Beräknas min SGI på min 75% lön då??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Jobba heltid 6 mån innan förlossning - vad händer om barnet kommer tidigare eller om man tex baa hinner jobba heltid 5 månader innan?
  • Nellys mamma

Det ska räknas på det datum som är senast och förmånligast för dig, så om barnet föds tidigare än beräknat så är det beräknat datum som gäller medan det är det faktiskt födelsedatumet som gäller om barnet föds efter beräkmad dag.

• Iggy1980
    Nellys mamma skrev 2014-07-20 23:30:10 följande:

Det ska räknas på det datum som är senast och förmånligast för dig, så om barnet föds tidigare än beräknat så är det beräknat datum som gäller medan det är det faktiskt födelsedatumet som gäller om barnet föds efter beräkmad dag.

Tack för svar!!  =)
    Så det är alltså 25/3 som gäller oavsett kejsarsnitt eller om barnet kommer tidigare?
Svar på tråden Jobba heltid 6 mån innan förlossning - vad händer om barnet kommer tidigare eller om man tex baa hinner jobba heltid 5 månader innan?