Någon som vet detta om pergotime?
hej jag är 17 år och fyller 18 väldigt snart och jag har en fråga om pergotime som jag hoppas att någon kan ha svar på här :) jag har varit med om en sen abort i vecka 21 på grund utav att vårat dotter i magen var sjukt och hon skulle inte klara sig efter födseln. nu har det gått 1 år och 3 månader sen den sena aborten och jag har jätte oregelbunden mens och den hoppar över en månad då och då fortfarande efter så här lång tid, och ja allting med den är bara så jobbig och jag klarar inte av det mer ! startade en tråd för någon dag sen och då fick jag ett svar om att äta provera. Men jag ringde min syster som nyss fått sitt andra barn, och hon sa att hon fick äta pergotime efter sitt första barn för att mensen blev så orgelbunden och jobbig. och det funkade för henne, efter 3 månader så var hennes mens igång som vanligt igen ! ( OCH NU TILL MIN FRÅGA ) finns det en möjlighet att jag skulle kunna få pergotime utskrivet av gynekolog fast jag bara är 17 år? det funkade perfekt för min syster och hon vill att jag ska prova det för det gick så fort och så bra med den för henne. har googlat men aldrig sett att någon i min ålder fått pergotime. någon som har ett svar ? eller en aning? tack för svar !