• Insomniax

Tvillingtjejer - vad ska de heta?

Hej!

Vi väntar tvillingtjejer och sitter nu och funderar på namn. Vi har fått ihop en lista med förslag som vi båda tycker om men kan inte bestämma oss för vilka två vi vill ha och som låter bäst ihop. 

Vad tycker ni?  

Lilly/Lily 
    Alice
    Siri
    Saga
    Signe
    Tyra 
    Ester 
    Astrid 
    Elsa
    Iris
    Alva
    Ebba
    Maja
    Elin
    Elly

Andra förslag är också välkomna :) 

• Svar på tråden Tvillingtjejer - vad ska de heta?
  • Zanah

Våra tvillingtjejer heter Alva och Lova. Annars gillar jag Siri och Ester eller Astrid och Signe.

Lycka till med namnval och allt annat! Tvillingar är intensivt men underbart härligt!

• Insomniax

Tack så jättemycket för alla svar och förslag! Uppskattas! :) 

Siri är så gott som spikat (för stunden i alla fall, haha) då det är ett namn vi båda älskar. Jag hade gärna sett en Tyra också, men maken är tveksam och vill hellre ha en Lily... namnet på listan jag är minst förtjust i Flört 

• Anonym (A)

Jag tycker att de flesta av namnen på listan passar ihop, om man tar bort Lilly och Elly. De andra är fina både ihop och var för sig! För tvillingars känsla av egen person tycker jag det är bra med varsin initial, så det inte lika lätt blir "Bill & Bull"-fras av det.

• MrsCD

Mina flickor (ej twins) heter Ingrid och Iris. Vi tänkte inte på att det är samma begynnelsebokstav. Tycker namnen är lagom lika.

• MrsCD

Mina flickor (ej twins) heter Ingrid och Iris. Vi tänkte inte på att det är samma begynnelsebokstav. Tycker namnen är lagom lika.

• fluu
    Zuzanne skrev 2014-07-23 17:50:48 följande:
    Alice och Elna ^^
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • violatricolor

Jag tycker det låter snyggt när en kort vokal i ena namnet är lång i andra, kort i I Signe och långt I i Iris eller kort E i Signe och långt i Elin. Så:

Signe och Iris
    Signe och Elin
    Astrid och Iris

Annars gillar jag namnen Alice och Elly men tycker inte de är klockrena ihop med något av de andra namnen så jag hade sökt efter fler namn som passar ihop med dem

• Anonym (tvillingmamma)

Nu fick vi en kille och tjej men vår tjej heter Siri . Vet ytterligare en tvillingtjej som är född iår som heter Siri så det verkar bli/vara ett populärt namn.

jag gillar när tvillingar inte har för lika namn. Hade vi fått 2 tjejer hade vi pratat om Siri och Astrid.

Gillar både Tyra och Lilly till Siri.

lycka till med de små! Dubbelt jobbger dubbel glädje

• Bunny on speed

Till Siri skulle jag ta Astrid eller Elsa. Gillar att s:ET kommer igen.

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Tvillingtjejer - vad ska de heta?