• fluu

vilket märke på vinteroverall hade du valt?

Som rubriken. Vilket märke på vinteroverall hade du valt? Lego wear, Reima, Treton eller Protech?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilket märke på vinteroverall hade du valt?
  • fluu
    pluvdo skrev 2014-07-23 14:39:19 följande:
    Legowear. Vad för storlek skall det vara? Finns billigare Legowear-overaller på andra sidor, tror jag.
    Strl 98. Har mest bara kollat på jollyroom eftersom jag ändå ska handla annat där idag.
  • pluvdo
    fluu skrev 2014-07-23 14:41:14 följande:
    Strl 98. Har mest bara kollat på jollyroom eftersom jag ändå ska handla annat där idag.
    Ah okej. Hmm, jag läste om de olika overallerna nu och är du säker på att det är bra vinteroveraller? Min son hade en Legotec-overall som jag var jättejättenöjd med, så jag röstade därefter. Men såg nu att den du länkar till inte är Legotec. Att den har fleecefoder och 5000 mm  vattenpelare medan den sonen hade hade blankt foder och 8000 mm vattenpelare.

Reimaoverallen verkar inte heller riktigt vara ett vinterplagg. På ellos.se beskrivs den som "Overall som är ett funktionellt utomhusplagg..."
  • fluu
    pluvdo skrev 2014-07-23 14:49:57 följande:
    Ah okej. Hmm, jag läste om de olika overallerna nu och är du säker på att det är bra vinteroveraller? Min son hade en Legotec-overall som jag var jättejättenöjd med, så jag röstade därefter. Men såg nu att den du länkar till inte är Legotec. Att den har fleecefoder och 5000 mm  vattenpelare medan den sonen hade hade blankt foder och 8000 mm vattenpelare.

Reimaoverallen verkar inte heller riktigt vara ett vinterplagg. På ellos.se beskrivs den som "Overall som är ett funktionellt utomhusplagg..."
    Jag har faktiskt inte hört om Lego innan så det var därför jag frågade. Angående Reima så stod det likadant på andra vinteroveraller vi haft. Tycker att de ofta skriver svävande om ytterkläder faktiskt.
  • pluvdo
    fluu skrev 2014-07-23 14:52:15 följande:
    Jag har faktiskt inte hört om Lego innan så det var därför jag frågade. Angående Reima så stod det likadant på andra vinteroveraller vi haft. Tycker att de ofta skriver svävande om ytterkläder faktiskt.
    www.jollyroom.se/produkter/lego-wear-overall-josh-609-blue-80-3

Den verkar vara samma sorts overall som min son hade och som jag var jättenöjd med. Den var bra eftersom den var justerbar i midjan så man kunde köpa en som var lite för stor och dra åt den lite. Så tyckte jag att den verkade vara lätt att röra sig i. Så var den varm och vattentät. Sonen satt i vattenpölar utan att det läckte igenom det minsta och efter en säsong såg overallen fortfarande ny ut. Sonen var bara knappt två år när han hade den så jag kan ju inte lova att den håller lika bra för ett större barn som kanske sliter på den mer. Men ändå.

Nu var den tillfälligt slut i storlek 98, så det är väl kanske inte relevant ändå. Men jag hade hellre avvaktat än köpt någon av de andra du länkade till.

Protech har jag i och för sig aldrig haft själv, men fick "ärva" två overalller från en kompis som hennes son hade haft under en säsong och båda var helt söndertrasade nere vid bensluten. Tretorn-overallen ser stel ut, tycker jag. Och Reima-overallen verkar inte vara en vinteroverall. Men jag kan förstås ha fel.

• ursula
    fluu skrev 2014-07-23 14:31:59 följande:
    Av dessa jag nämner då?
    Reima
  • fluu
    pluvdo skrev 2014-07-23 15:05:37 följande:
    www.jollyroom.se/produkter/lego-wear-overall-...

Den verkar vara samma sorts overall som min son hade och som jag var jättenöjd med. Den var bra eftersom den var justerbar i midjan så man kunde köpa en som var lite för stor och dra åt den lite. Så tyckte jag att den verkade vara lätt att röra sig i. Så var den varm och vattentät. Sonen satt i vattenpölar utan att det läckte igenom det minsta och efter en säsong såg overallen fortfarande ny ut. Sonen var bara knappt två år när han hade den så jag kan ju inte lova att den håller lika bra för ett större barn som kanske sliter på den mer. Men ändå.

Nu var den tillfälligt slut i storlek 98, så det är väl kanske inte relevant ändå. Men jag hade hellre avvaktat än köpt någon av de andra du länkade till.

Protech har jag i och för sig aldrig haft själv, men fick "ärva" två overalller från en kompis som hennes son hade haft under en säsong och båda var helt söndertrasade nere vid bensluten. Tretorn-overallen ser stel ut, tycker jag. Och Reima-overallen verkar inte vara en vinteroverall. Men jag kan förstås ha fel.

Tack för recensionen. Vi kollar kanske på olika. Den jag tittar på finns i 98: www.jollyroom.se/produkter/lego-wear-overall-jade-207-jeans-bl-80-3
  • Gurkan

Hade nog tagit en reima. Vi hade molo förra året och den gillade jag! Vattentät, smidig och varm :)

• nozpa

Kanske upprepar mig. Men skulle köpa en lego till dottern förra året. (Inte kollat dina länkar). Visade sig att skiten inte gick att ha i torkskåp. Så kolla upp det.
    Har andra kläder av märket som är kanon. Även sängkläder.

• Ellie
    fluu skrev 2014-07-23 14:52:15 följande:
    Om man kollar Fangan på Reimas hemsida står att den passar bra tidigt på våren, men att det blir för tjockt med fleecelager under. Inte bästa vinteroverallen alltså.
    www.reimashop.se/Kategorier/Reima/Ytterplagg-f%C3%B6r-barn/Overaller-f%C3%B6r-barn/Overaller/Overall-Fangan/p/510126-2350
    I övrigt har jag bara provat Reima av de märken du nämner och jag är nöjd med det. Kommer nog satsa på Reima i år med, men oklart vilken modell.
  • Sous

Jag har reima till sonen. Tycker den verkar bra. Jag frågade faktiskt pedagogerna på sonens förskola om de tyckte hans ytterkläder var bra, eller om jag skulle byta något till nästa vinter och de försäkrade att Reima var bra och att han höll sig både torr och varm. De är ju ute mer med sonen än vad jag är, tänker jag, så de borde ju veta. Den specifika modellen du länkar till har jag ingen erfarenhet av, dock.

• fluu

Vi tog protech eftersom den var snuskigt billig och det är svårt att bedöma plagg över internet så är den mindre bra får hon ha den som extraoverall och så köper vi en till sen.

• Alva3
    fluu skrev 2014-07-24 13:22:19 följande:

Vi tog protech eftersom den var snuskigt billig och det är svårt att bedöma plagg över internet så är den mindre bra får hon ha den som extraoverall och så köper vi en till sen.

Bra val, jag har dock inte haft den till någon av mina men min bror hade en protech till sin dotter, dunkade jättebra!
    William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Alva3

Funkade skulle det stå

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • pluvdo
    fluu skrev 2014-07-23 15:24:02 följande:
    Tack för recensionen. Vi kollar kanske på olika. Den jag tittar på finns i 98: www.jollyroom.se/produkter/lego-wear-overall-jade-207-jeans-bl-80-3
    Ja jag vet, vi kollade på olika. Vad jag menade var att när jag röstade på Legowear så hade jag snarare en sådan overall jag länkade till i åtanke. Den du länkade till verkade inte vara en vinteroverall och den verkar inte vara så tålig som den min son hade. Den jag sedan länkade till, som inte fanns i storlek 98 just nu, var motsvarande overallen som min son hade. Och alltså den sorten som jag egentligen röstade för när jag sade Legowear.

Lite vimsigt kanske, men ja... :)
  • pluvdo
    nozpa skrev 2014-07-23 19:44:55 följande:

Kanske upprepar mig. Men skulle köpa en lego till dottern förra året. (Inte kollat dina länkar). Visade sig att skiten inte gick att ha i torkskåp. Så kolla upp det.
    Har andra kläder av märket som är kanon. Även sängkläder.

Konstigt. Var det Legotec? Den overall min son hade gick till och med att köra i torktumlare.
  • gbgumman

Rösta på raima men tycker isbjörn

• fluu
    gaymarrige skrev 2014-08-13 16:19:30 följande:
    ska köpa badbyxor till nästa säsong vilket märke ska jag köpa???
    Baserat på dina svar- något från disney.
Svar på tråden vilket märke på vinteroverall hade du valt?